Re: [Linux-sohbet] SuSE ne zaman duzelecek

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Wed 02 Nov 2005 - 23:07:28 EET

Sal, 2005-11-01 tarihinde 16:26 +0200 saatinde, FREEDOM yazdý:
> olay suseyi suclamak yada baska dagitimleri suclamak yada bir kimseyi
> suclamak degildir. yazmamin amaci sadece susedeki sorunlari yazmakti.
> lutfen kimse yanlis anlamasin bende 17 yasinda lise son bilgisayar
> programciligi ogrencisiyim 2 yildir suse kullaniyorum. gerci son 6
> aydir surekli linux kullaniyorum. ama susede benim yasadigim sorunlar
> 5 yillik slackware kullanicisida ayni sorunlari susede yasadi.

 Selamlar Ozgur.Soylediklerini cok iyi anliyorum ancak islerin boyle
yurumedigini farketmiyor ya da gozardi ediyorsun.Senin eksiklik olarak
niteledigin ozellik dagitima "katkida bulunanlar" ve hatta onu uzun
yillardir kullanan kullanicilar icin olmazsa olmaz bir ozellik
olabilir.Ayrica bunu sadece dagitima ozgu olarak dusunme.Genel anlamda
ozgur-acik yazilim gelistiricileri ve kullanicilari arasinda her sey
gulluk gulistanlik degil.Insanlar cok cesitli sorunlar yasayabiliyor; bu
bazen bir lisans problemi olabilecegi gibi, olan ya da olmayan bir
ozellikten de olabiliyor.Ancak genelde, cozum icin ilgili listelere
basvuruluyor.

 Simdi "Yine mi yanlis liste?" diyebilirsin.
 - Evet:)

 Bu yasadigin sorunlarla ilgili kucuk aramalar yapsan, programlarin
ilgili eposta listelerine soyle bir baksan hem daha cabuk cozum
bulabilir hem de sorunlarin cozumune katkida bulunabilirsin.Ayrica
irc.freenode.net sunucusunda hemen hemen kullandigin tum ozgur-acik
programlarin/dagitimlarin kanallari mevcut.Kimi zaman sorulan sorulara
bizzat gelistiricisi cevap veriyor.Bence bu kendi halinde yakinmandan
daha faydali olur.Ayrica surecin icinde oldugunu hissetmek seni daha
fazla motive eder ve bu basit gibi gorunen ama seni ugrastiran durumlari
daha kolay asarsin.

* MP3 konusu son 2-3 yildir oldukca fazla konusuldu ama yerine gelen ogg
daha yeni yeni taninmaya basladi.Belki ogg konusunda israrci olmamiz
gerekiyor ama konuyla dogrudan ilgisi olmadigini dusundugum release
gruplari (internette film, muzik paylasimcilari) bunu bizden once
yapmaya basladilar.Tipki divx yerine xvid kullanilmasi gibi MP3 yerine
ogg kullanimi daha cok artti sanki.

* Kimi, hangi sorunun, ne kadar ugrastiracagi belli olmaz.O yuzden 6 ay
ya da 6 yil kullanmis olmak hic farketmez.

* Attigin mesajlarin bir yerine ismini yazmani istesem, cok sey istemis
olur muyum?

Kolayliklar.