Re: [Linux-sohbet] Bitkeeper

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Thu 05 May 2005 - 15:34:10 EEST

> Merhaba,

Selam,

Özer sanırım ben anlatmak istediklerimi doğru düzgün anlatamıyorum. Ondan
dolayı 1-2 noktayı açıklığa kavuşturayım.

1-) Özgür yazılım düşmanı değilim :) (Bunu birgün söylemek zorunda kalacağım
hiç aklıma gelmezdi)
2-) Bitkeeper kullanmadım, kullanmıyorum, kernel için kullanılmasına da
karşıyım.
3-) Biz nasıl li GPL lisansına saygı gösterilmesini istiyorsak diğer
yazılımlarında lisanlarına saygı göstermeliyiz dedim.
4-) Lisanslarına saygı gösterilmedi diye şirketlerin desteğini çekmesi Özgür
Yazılımın gücü filan değildir.
5-) Fanatik olup gözümüzü herşeye kapatmayalım.

Öyle veya böyle açık yazılımı tehdit eden tehlikeler var ve olmaya devam
edecek bunları bilmek ve alınabilecek önlemleri almaya çalışmak gerekli.
Gözümüzü kapatırsak ve yokmuş böyle tehlikeler gibi davranırsak ne kadar
mantıklı olur.

Bundan dolayı Novell indemnification program sunuyor. Olası tehlikelere karşı
registered olmuş kullanıcılarını korumak için.

http://www.novell.com/licensing/indemnity/

"Through the Novell Linux Indemnification Program, you can deploy qualified
Novell Linux solutions with the peace of mind that Novell will protect you
against any future copyright challenges against the technology in those
solutions."

Umarım bu daha açık anlatır ne demek istediğimi.

> Hele ki "yazılım dünyasında güç dengeleri değişiyor" demekle ne demek
> istediğini hiç anlamadım. Güç dengesi dediğin şey, kıt kaynakların söz

Yazdığım mailde "yazılım dünyasında güç dengeleri değişiyor" yazan kısmı
buraya kopyalarsan ne demek istediğimi anlatırım. Böyle birşey demediğim için
anlatamam. DediÄŸim ise "Linux cephesinde ticari dengeler deÄŸiÅŸiyor". Ä°kisi
birbirinden farklı şeyler.

--
Murat Koç
Kivi BiliÅŸim Teknolojileri