Re: [Linux-sohbet] Re: Linux.org.tr'deki bannerlar ??

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 16:01:23 EET

Merhaba,

> Ulusallik kimseye ait degildir. Tubitak bunu destekliyor diye Ulusallik
> ona mi gecer. Bizde bu toplam faydadan bahsediyoruz ama bitmemis projeye
> bitmis gibi odul, 2 yilda Turkiyeye gore dev kadro ile sadece calisan
> cd yapabilmis bir projeye goklere cikarip iste hep soyledigimiz linux bu
> demek insanlari nasil etkiler sizce.

"Ulusallık kimseye ait değildir" ifadeniz, web sitenizin ana
sayfasındaki ifadelerle çelişiyor. Siz, "Gelecek Linux Ulusaldır"
diyorsunuz. Ya orayı değiştirin, ya bu tavrınızı. Önce kendi dağıtımınız
için "Ulusallık" iddasında bulunuyorsunuz, sonra, başkası daha iddalı
bir proje ile "ulusallık" iddasında bulununca, daha çok gündeme gelince
kızıyorsunuz.

Ulus, çoğunlukla neyi benimserse, o ulusaldır. Mesela, kuru fasulye
bulgur pilavı cacık "ulusal yemeğimiz" olabilir. Pardus, bugün
gelecekten daha fazla "ulusal dağıtım" olarak benimsenecek gibi bir hava
esiyor diye kıskanıyorsunuz. Yazık.

Walla mesele çalışan CD yapmak olsa yalnızca, ben size yarın kafama göre
bir çalışan CD yapar gönderirim. Script'i hazır, how-to'su yazılmış,
mesela debian (veya başka herhangi bir dağıtım) temelli bir livecd
yapmak çocuk oyuncağı.

Bakınız http://www.linux-live.org/

Örnek Dağıtım: Slax http://slax.linux-live.org/

Ancak, Uludağ ekibi çok daha iddalı altyapı çalışmaları yapıyor, paket
sistemi, kurulum sistemi, ayar sistemi sıfırdan yazılıyor.

Tüm geliştirilen yazılım GPL lisanslı.

Bence bu, henüz sadece Livecd Beta sürümünü vermiş de olsa, çok daha
önemli bir proje.

İnşaat projesine benzetmek gerekirse, siz, gökdelenin üzerine bir kat
daha çıkıp, dış sıvasını boyasını yenileme, kullanıma özel dekorasyon/iç
mimari işi yapmışsınız, sıfırdan elektriği suyu yolu kanalizasyonu yeni
yapılacak şehirle kıyaslayıp, daha bitmedi inşa halinde, uzun sürdü diye
küçümsüyorsunuz.

Gelecek'in yerelleştirme katkılarının farkındayım ama mesela yeni bir
paket yönetimi sistemi geliştirmeye hiç kalkışmadı bildiğim kadarıyla.

> Mektubu okumadan hemen yazmayin o gun icin en guncel demistim.
> Her urun icin boyledir sonra upgrade yada update edilir degilmi.
> O gunku linuxlara bakin daha gunceli varmiymis.

> Sitemizde bu gelisim sureci ile ilgili aciklama var.Lutfen okuyun.
> Birilerinin yalan haberlerine inanmadan once.

Benim Gelecek hakkındaki yargılarım, bizzat kendi deneyimime dayanıyor.
Subjektif olabilir. Herkes paylaşmayabilir. Başkasını da bağlamaz,
başkaları Gelecek Linux'a tapabilir, kendileri bilir. Ben Gelecek
Linux'un 1.0'ını kurmuştum (ilk kurduğum linuxtu), 2.0'ını hatta kutulu
almıştım, desteklemek için. Birkaç ay sonra istedeğim gibi
güncelleyememiştim, istediğim bir program kurulunca başka bir yerden
hata vermeye başlamış, sorun çıkarmıştı. 3.0'ı kurmadım bile.

Halen de web sitenizde 4.0 için planlarınızı, takviminizi falan
göremedim. Varsa, bir linkini görmek sevindirir beni.

> Butun deger katmislara ayni uzaklikta olunsun ilk mailde denildigi gibi
> birileri birseyler icin kayrilmasin. Sevmesenizde adil olunsun.
> Cehennem fikrasi bu ulke icin dogru olmasin lutfen.
> Saygilar,

Benim şahsen Gelecek Linux'u dağıtım olarak sevmemin veya sevmememin,
ödül adaleti ile uzaktan yakından ilgisi yok. Seçimi tüm üyeler yapıyor,
kurallar listelerde tartışılıyor. Benim topu topu bir oyum var, üye
olarak. Geçen yılki seçimlerde oy bile kullanmadım. Kimin kimi nasıl
kayırdığını neye dayanarak idda ediyorsunuz, hala anlamış değilim. Daha
adil nasıl olunur, bilemiyorum. LKD, bu süreçlerde, benim bildiğim en
şeffaf, en katılımcı demokratik dernek.

Adalet, sanırım biraz da verilen kararın sonucu herkesin hoşuna gitmese
de, anlaşılmış kural, kriter ve yöntemlere sadık kalmaktan geçiyor.
Zamanla bu kural ve kriterler değişebilir, üyeleri daha tatmin eder hale
gelebilir. O ayrı bir tartışma.

Başkası sizden daha çok gündeme geldi, başarılı oldu diye sızlanmak yersiz.

Açık kaynak camiasında, herkesin başarısı herkesin faydasına. Bunu
anlamadığınızı görmek, beni üzüyor.

Saygılar,

Özer Tayiz.