[Linux-sohbet] Re: Linux.org.tr'deki bannerlar ??

From: mustafa.akgun@gelecek.com.tr
Date: Tue 15 Mar 2005 - 17:22:57 EET

Ozer Tayiz writes:

> "Ulusallık kimseye ait değildir" ifadeniz, web sitenizin ana
> sayfasındaki ifadelerle çelişiyor. Siz, "Gelecek Linux Ulusaldır"
> diyorsunuz. Ya orayı değiştirin, ya bu tavrınızı. Önce kendi
> dağıtımınız için "Ulusallık" iddasında bulunuyorsunuz, sonra,
> başkası daha iddalı bir proje ile "ulusallık" iddasında bulununca,
> daha çok gündeme gelince kızıyorsunuz.

Kimseye ait degildir, diyorum hala anlayamiyorsunuz. Kim tum ulkeye ait
birsey yaparsa ve benimsenirse o ulusal olabilir. Gelecek Linux ilk cikinca
ulusal dagitim demedi. Bakti benimsendi. Onbinlerce dagitildi ve kullanildi.
Ve ulusal dagitim dedi. Pardusta daha olmadan kendine oyle diyor.
Fark burada. O da yayilsin ulusal olsun daha iyi olsun.

> Ulus, çoğunlukla neyi benimserse, o ulusaldır. Mesela, kuru fasulye
> bulgur pilavı cacık "ulusal yemeğimiz" olabilir. Pardus, bugün
> gelecekten daha fazla "ulusal dağıtım" olarak benimsenecek gibi bir
> hava esiyor diye kıskanıyorsunuz. Yazık.

Demogoji yapmayin bosuna. Bunlar kisir laflar. once ne anlatmak istedigimi
anlamaya calisin bilincalti seylere kaymadan.

> Walla mesele çalışan CD yapmak olsa yalnızca, ben size yarın kafama
> göre bir çalışan CD yapar gönderirim. Script'i hazır, how-to'su
> yazılmış, mesela debian (veya başka herhangi bir dağıtım) temelli
> bir livecd yapmak çocuk oyuncağı.
>
> Bakınız http://www.linux-live.org/
>
> Örnek Dağıtım: Slax http://slax.linux-live.org/
>
> Ancak, Uludağ ekibi çok daha iddalı altyapı çalışmaları yapıyor,
> paket sistemi, kurulum sistemi, ayar sistemi sıfırdan yazılıyor.

Biz ondan cok ileri hatta Red Hat'in bile gelemeyecegi kadar ileri bir
sistemi yillar once yazdik,parcasi olduk ve tum dunyada kullaniliyor.
Bakiniz Easilix urunu.

Pardus yada uludag projesi Gelecek'in tum anafikirleri ustune bina edilmis
bir tubitak projesi. Eko sistem, tam turkce, yapilandirma sistemi...
Pardusun icindekiler bazi arkadaslar bunu daha iyi bilirler.

Bu laflar bizim yillar once sadece soyledigimiz degil yaptigimiz seyler.

> Tüm geliştirilen yazılım GPL lisanslı.
>
> Bence bu, henüz sadece Livecd Beta sürümünü vermiş de olsa, çok
> daha önemli bir proje.

Demek istedigim tek proje yada bitmis is bu degil bu anlatilirsa son
kullaniciya cok daha yeterli bir hava verilmis olur.
Live cd tum sorunlari cozerse tamam.
.

> İnşaat projesine benzetmek gerekirse, siz, gökdelenin üzerine bir kat
> daha çıkıp, dış sıvasını boyasını yenileme, kullanıma özel
> dekorasyon/iç mimari işi yapmışsınız, sıfırdan elektriği suyu
> yolu kanalizasyonu yeni yapılacak şehirle kıyaslayıp, daha bitmedi
> inşa halinde, uzun sürdü diye küçümsüyorsunuz.
>
> Gelecek'in yerelleştirme katkılarının farkındayım ama mesela yeni
> bir paket yönetimi sistemi geliştirmeye hiç kalkışmadı bildiğim
> kadarıyla.

Dusunda herseyi ama sadece gerekli olani ve acil olani yapti.
Amerikayi yeniden kesfetmek gerekmiyorda ondan bazi konularda
GPL'in ozude bu zaten. Lutfen paylasin diyor.

> [...]
> dayanıyor. Subjektif olabilir. Herkes paylaşmayabilir. Başkasını da
> bağlamaz, başkaları Gelecek Linux'a tapabilir, kendileri bilir. Ben
> Gelecek Linux'un 1.0'ını kurmuştum (ilk kurduğum linuxtu), 2.0'ını
> hatta kutulu almıştım, desteklemek için. Birkaç ay sonra istedeğim
> gibi güncelleyememiştim, istediğim bir program kurulunca başka bir
> yerden hata vermeye başlamış, sorun çıkarmıştı. 3.0'ı kurmadım
> bile.
>
> Halen de web sitenizde 4.0 için planlarınızı, takviminizi falan
> göremedim. Varsa, bir linkini görmek sevindirir beni.

Var yakinda goreceksiniz. GBL 3 cikmadan boyle elestiriler olmustu.
Ama urun ile en guzel cevabi vermistik.
Ayinesi istir kisinin lafa bakilmaz.bizim ana dusturumuzdur.

> [...]
> anlamış değilim. Daha adil nasıl olunur, bilemiyorum. LKD, bu
> süreçlerde, benim bildiğim en şeffaf, en katılımcı demokratik
> dernek.
>
> Adalet, sanırım biraz da verilen kararın sonucu herkesin hoşuna
> gitmese de, anlaşılmış kural, kriter ve yöntemlere sadık kalmaktan
> geçiyor. Zamanla bu kural ve kriterler değişebilir, üyeleri daha
> tatmin eder hale gelebilir. O ayrı bir tartışma.
>
> Başkası sizden daha çok gündeme geldi, başarılı oldu diye
> sızlanmak yersiz.
>
> Açık kaynak camiasında, herkesin başarısı herkesin faydasına. Bunu

Anlamayanlar birkac kisi yoksa sizdemi onlarin icindesiniz.
Iste sorum bizim urunler degilmiydi de destek verilmedi. Bizim urunlerimiz
herkesin faydasina degilmiydi.

Eger oyle ise bu lafla olmaz hala LKD de yeni surum alinmamis durumda.

Neyse bosverin bunlar benim sozlerim, Linux boyle yukselmez aradan
Redhat,MS,Novel(SUSE),Ximian parsayi toplar bizde open source diye ovunuruz.
Gosterin Gelecek gibi calismis bir firma varmidir Turkiyede.
Gerekirse dernekten dernek,devletten devlet olarak.
Bilenler bilmeyenlere anlatsin.

Bu son mailim baska yazmayacagim.

Saygilar,

> Saygılar,