[Linux-sohbet] Re: Linux.org.tr'deki bannerlar ??

From: mustafa.akgun@gelecek.com.tr
Date: Tue 15 Mar 2005 - 14:37:08 EET

Ozer Tayiz writes:

> Bildiğim kadarıyla, Uludağ projesine verilen ödül, "En iyi Açık
> Kaynak Temelli Uygulama Projesi" olarak verildi. Ayrıca, aday gösterme
> ve oylama süreci açık, jüri yok, listelerde duyurulup oylanıyor. Siz
> Gelecek linux ile aday değildiniz, kendinizi de aday gösterme
> imkanınız olmasına rağmen, bunlar listelerde herkese duyurulmasına
> rağmen. "Türlü oyalamalar"dan neyi kastettiğinizi bilmiyorum. Şenlik
> programı belli, ödül töreni belli, aday-oylama prosedürleri belli,
> nasıl varolamadınız da kimi neyle suçluyorsunuz?

Birakin aday olmayi senlige katilmak icin yaptigimiz girisimler sanki
uzaydan gelmis yeni bir firma gibi devlet dairesini asan sekilde o ona
oburu oburune gonderdi sonunda hersey icinden cikilmaz ve anlasilmaz bir hal
aldi.
Zaten bunu anlatmak icin ilk postada bunu belirttim.

> [...]
> uygun birçok açıdan. Bu yüzden, bence şu anda aldığı desteği
> hakediyor. Ama ona da "exclusive" bir ayrıcalık verilmiş falan değil.
> Diğer belli başlı dağıtımlar da destekleniyor.
>
> Sanırım sizi kızdıran, kendi dağıtımınızı piyasada
> konumlandırırken kullandığınız "ulusal" imajını, şimdi ULUDAĞ'a
> PARDUS'a kaptırmanız. Bunu üzülerek izliyorum. Bu gelişmeyi daha
> gönülden desteklemenizi beklerdim, kıskanmak, şikayet etmek yerine.
> Türkiye'de linux'u geliştiren her faaliyet hepimizin faydasına. Bu,
> sıfır toplamlı bir kazan-kaybet rekabet oyunu (poker gibi) değil.

Ulusallik kimseye ait degildir. Tubitak bunu destekliyor diye Ulusallik
ona mi gecer. Bizde bu toplam faydadan bahsediyoruz ama bitmemis projeye
bitmis gibi odul, 2 yilda Turkiyeye gore dev kadro ile sadece calisan cd
yapabilmis bir projeye goklere cikarip iste hep soyledigimiz linux bu
demek insanlari nasil etkiler sizce.

> Hmm Gelecek'in güncelliğine bir de şimdi bakayım:

Mektubu okumadan hemen yazmayin o gun icin en guncel demistim.
Her urun icin boyledir sonra upgrade yada update edilir degilmi.
O gunku linuxlara bakin daha gunceli varmiymis.

> Web sitenizde, "Gelecek bireysel linux-özellikler" sayfasından aldım.
> Pek de güncel gelmedi. Belki ilk çıktığındaki hali iyi olsa da,
> gerisinin gelip gelmeyeceğinden endişe edilmiş olabilir mi acaba? Sahi,
> yayınlanmış bir yeni sürüm takviminiz falan var mı, sürümler
> arasında ne kadar zaman geçiyor? Arada insanlar ne yapıyor?

Sitemizde bu gelisim sureci ile ilgili aciklama var.Lutfen okuyun.
Birilerinin yalan haberlerine inanmadan once.

> Not: Ben de Linux'la, Gelecek 1.0'la tanıştım. Ama kısa süre sonra
> (3-6 ay), değiştirmek ihtiyacı duydum. İğne de cuvaldız da, doğru
> yere batmalı.

Butun deger katmislara ayni uzaklikta olunsun ilk mailde denildigi gibi
birileri birseyler icin kayrilmasin. Sevmesenizde adil olunsun.
Cehennem fikrasi bu ulke icin dogru olmasin lutfen.

Saygilar,

Mustafa Akgun
mustafa.akgun@gelecek.com.tr

GELECEK A.S.