Re: [Linux-sohbet] Re: Linux.org.tr'deki bannerlar ??

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Tue 15 Mar 2005 - 13:58:16 EET

Merhaba,

Bildiğim kadarıyla, Uludağ projesine verilen ödül, "En iyi Açık Kaynak
Temelli Uygulama Projesi" olarak verildi. Ayrıca, aday gösterme ve
oylama süreci açık, jüri yok, listelerde duyurulup oylanıyor. Siz
Gelecek linux ile aday değildiniz, kendinizi de aday gösterme imkanınız
olmasına rağmen, bunlar listelerde herkese duyurulmasına rağmen. "Türlü
oyalamalar"dan neyi kastettiğinizi bilmiyorum. Şenlik programı belli,
ödül töreni belli, aday-oylama prosedürleri belli, nasıl varolamadınız
da kimi neyle suçluyorsunuz?

Şenlik-ödül ekibinin bu ifadelere daha net yanıt verebileceğini tahmin
ediyorum.

LKD hiçbir zaman tek bir dağıtıma "bu en iyisi" demiyor. Ayrıca, genel
eğilim, tamamen açık kaynak lisanslı, GNU felsefesine uygun dağıtımları
tercih yönünde, Debian gibi, Gentoo gibi, Slackware gibi. Tabi isteyen
istediğini kullanır. Ben şimdi Mepis (Debian) kullanıyorum.

Pardus, dağıtım için paket-kurulum-ayar sistemlerini sıfırdan yapmaktan
tutun da, arkasında Tübitak'ın olmasına, geliştirilen ürünlerin
tamamının GPL lisanslı olmasına kadar, sizin Gelecek Linux'unuzdan
farklı, ve açık kaynak camiasının isteklerine daha uygun birçok açıdan.
Bu yüzden, bence şu anda aldığı desteği hakediyor. Ama ona da
"exclusive" bir ayrıcalık verilmiş falan değil. Diğer belli başlı
dağıtımlar da destekleniyor.

Sanırım sizi kızdıran, kendi dağıtımınızı piyasada konumlandırırken
kullandığınız "ulusal" imajını, şimdi ULUDAĞ'a PARDUS'a kaptırmanız.
Bunu üzülerek izliyorum. Bu gelişmeyi daha gönülden desteklemenizi
beklerdim, kıskanmak, şikayet etmek yerine. Türkiye'de linux'u
geliştiren her faaliyet hepimizin faydasına. Bu, sıfır toplamlı bir
kazan-kaybet rekabet oyunu (poker gibi) değil.

Hmm Gelecek'in güncelliğine bir de şimdi bakayım:

> * Çekirdek 2.4.22
> * KDE 3.2
> * Türkçe OpenOffice 1.1
> * Türkçe Mozilla
> * Yerelleştirilmiş ve
> * Yerel Yazılımlar

Web sitenizde, "Gelecek bireysel linux-özellikler" sayfasından aldım.
Pek de güncel gelmedi. Belki ilk çıktığındaki hali iyi olsa da,
gerisinin gelip gelmeyeceğinden endişe edilmiş olabilir mi acaba? Sahi,
yayınlanmış bir yeni sürüm takviminiz falan var mı, sürümler arasında ne
kadar zaman geçiyor? Arada insanlar ne yapıyor?

Not: Ben de Linux'la, Gelecek 1.0'la tanıştım. Ama kısa süre sonra (3-6
ay), değiştirmek ihtiyacı duydum. İğne de cuvaldız da, doğru yere batmalı.

Saygılar,

Özer Tayiz.