Re: [Linux-sohbet] linux ve yazılımcılık üzerine

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Wed 09 Mar 2005 - 19:37:07 EET

Merhaba,

GNU/Linux veya diğer UNIX türevlerini kullanmak için tabiiki
programcılık bilgisine ihtiyacınız yok. Düşünürseniz en eski UNIX
makinaları AT&T'nin sekreterleri patent dökümanları yazmak için
kullanıyorlardı. Fakat UNIX geleneinin böyle bir yönü vardır. UNIX tarzı
sistemler size yazılım geliştirmeniz için olabilecek en ideal, en
konforlu ortamı sunarlar. Kullanıcı komut satırını ve shell script'leri
bir şekilde keşfedip bunların işlerini ne kadar kolaylaştırdığını
anladıktan sonra bazen farkında bile olmadan ucundan köşesinden
programcılık işine bulaşır.

Diğer işletim sistemlerini kullanan kişiler için genelde programlama bir
"power user" işidir. UNIX dünyasının içindeki bir kullanıcı içinse
yemek içmek kadar doğal bir aktivitedir. Sonuçta sistem elinizin altına
bu gücü vermiş. Neden kullanmayasınız değil mi?

Wed, Mar 09, 2005 at 07:33:36AM -0800 Tarihinde Mehmet T�RKO�LU Demişki :
> Ben Yaklaşık 2 senedir linux kullanıyorum ve yaklaşık
> 3 aydır lkd nin çeşitli listelerine üyeyim. Ben bir
> masaüstü kullanıcısıyım yani yazılımcı değilim. Bir
> masaüstü kullanıcısı olarak epey deneyim edindim. Şu
> an debianı rahatlıkla kullanabiliyorum. Benim bütün
> linux listelerinde dikkatimi çeken şey linux
> kullananların büyük çoğunluğu genellikle program yazma
> işinde mürekkep yalamış kişiler. Yeni başlayan
> kullanıcılar bile C++ da yazdığım programları linux ta
> nasıl derlerim diye başlıyor. Benim ise programlama
> bilgim yok denecek kadar az. Acaba ben de bi acayiplik
> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
<Dabb> hehe, I really hate bug reports which are like calling fire
       department and saying: "There is fire here, come!" :)
<Dabb> (and hanging up)
* Dabb kills off dozen bug reports.