Re: [Linux-sohbet] linux ve yazilimcilik uzerine

From: Gokmen GOKSEL (gokmen@nowa.gen.tr)
Date: Wed 09 Mar 2005 - 17:41:31 EET

Selamlar,
Çrş, 2005-03-09 tarihinde 07:33 -0800 saatinde, Mehmet yazdı:
> Ben Yaklaşık 2 senedir linux kullanıyorum ve yaklaşık
> 3 aydır lkd nin çeşitli listelerine üyeyim. Ben bir
> masaüstü kullanıcısıyım yani yazılımcı değilim. Bir
> masaüstü kullanıcısı olarak epey deneyim edindim. Şu
> an debianı rahatlıkla kullanabiliyorum. Benim bütün
> linux listelerinde dikkatimi çeken şey linux
> kullananların büyük çoğunluğu genellikle program yazma
> işinde mürekkep yalamış kişiler. Yeni başlayan
> kullanıcılar bile C++ da yazdığım programları linux ta
> nasıl derlerim diye başlıyor. Benim ise programlama
> bilgim yok denecek kadar az. Acaba ben de bi acayiplik
> [...]
Aslında sizde bir acayiplik yok ;) Linux kullanmak için bırakın
programlama dili bilmeyi, bilgisayar donanımlarını bile tanımanıza gerek
yok :) Aslında sorun eski sistemden linux'a geçiş süreci, eğer böyle bir
süreç olmasa, insanlar bilgisayar kullanmaya linux ile başlasalar ortada
hiç problem kalmayacak :)

Programlama dili bilyor olmanın en önemli yararı linux'a destek verme
kararı aldıktan sonra ortaya çıkıyor. Yalnız destek vermek içinde illa
programlama dili biliyor olmanız gerekmiyor. Birçok yol mevcut (çeviri,
manevi destek :), vs.)

Velasıl kelam, eğer program geliştirme ihtiyacınız yoksa, sadece bir
bilgisayar kullanıcısı iseniz; programlama dili öğrenmenize gerek yok :)

--
Gokmen GOKSEL :: gokmen.nowa.gen.tr (a.k.a rucas)
C254 A064 2162 02E0 F9DD 7C87 88DA 7D7A C693 A5E3