Re: [Linux-sohbet] Hacklendim !!

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Thu 23 Jun 2005 - 23:37:37 EEST

 Selamlar
Prş, 2005-06-23 tarihinde 09:58 +0300 saatinde, Yılmaz Çankaya yazdı:
> Merhabalar
> Evet o zamanlar sorun işi bilmemekti ve sadece kullanıcının mouse ile
> yönetebilecegi bir sistem yaratmak idi.. Pazarlama ön planda idi yani.

 Kusura bakmayin ama konu nereden nereye geldi.Boyle bir saldiriya maruz
kalmanin ustune konunun boyle dallanip budaklanmasi ayri, cevap
alinamamasi ayri yorar.

 Tabi burada soruyu soranin da biraz hatasi var.O kadar yazilanin
arasinda kullanilan dagitim, ssh surumu ve bizim yardimci olmamiza
yarayacak baska ayrintilari mesaj icersinde goremedim maalesef.

 Sn Cankaya'nin mesajindan Sn Izgil'e cevap olacak ama :
Goruldugu uzere dagitim ve guncelligi, kullanilan ssh'nin surumu,
protokol 1 ve ya 2 olmasi, root a acik-kapali olmasi, belirli bir
sayidaki hatali girislerin ip'lerinin bloklanip bloklanmamasi (bu sayiyi
sshd_config den ve iptables dan ayarlayabiliyordunuz sanirim) ve tabiki
parola tercihleriyle ilgili bilgiler, cozum acisindan bu tur sorularda
her zaman ise yarar.

Kolayliklar.