Re: [Linux-sohbet] Hacklendim !!

From: dijiTEM|Linux (linux@dijitem.net)
Date: Wed 22 Jun 2005 - 09:56:51 EEST

Umut Demirhan schrieb:

> Merhaba,
>
> Windows & Linux karsilastirmiyoruz burada. Ancak basitce:
>
> windows dolu bir agin yoneticisiyim. Ag uzerinde soz sahibiyim, calisan
> bilgisayarlar domainde, tum kullanicilar USER statüsünde.
> Buna ragmen ortalikta dolasan Flash oyunlar vs bol miktarda
> trojan program iceriyor ve ne yazik ki sistem aciklarindan dolayi
> USER olarak cift tiklanan bir program patchlere ragmen
> bir anda SYSTEM olarak hayatina devam edebiliyor.
>
> Bu sevimli trojan program icerdigi keylogger vs programlarla
> sistemi enfekte ediyor ve ne yazik ki ondan sonra savunulacak
> [...]
100%'lük bir güvenlik yoktur, anladığım kadarıyla windows'a karşı bir
güveniniz var! 1995 yılında ilk windows 95 çıktığı andan itibaren
Crack'lendi, Hacklendi ve Virüslerle doldu taştı :) Bu Bill amcayı
rahatsız etmedi ve 1998 windows 98'de olaylar aynen devam etti.
10 yaşındaki bir çocuk bile windows'u hackleyebiliyordu?!?!? Ve sonunda
Windows 2000,XP vs. hala açıklarla kaynıyor... Çözüm
Bill amca SP2 ile kurtulacağını düşündü ve XP sp2 ile internet'te
dolaşmak dahada zor hale geldi, her girilen web sayfasını bir saldırı
gibi mi görüyor ne? 1992 yılından buyana Linux'a karşı bu tür saldırılar
olduğunu pek sanmıyorum?!