RE: [Linux-sohbet] Re: liste gorgu kurallari

From: Özgür ÖZASLAN (ozguro@ins.itu.edu.tr)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 18:33:05 EEST

Merhaba Sayın Liste Üyeleri,
Bir şey yazmayayım dedim ama kendimi tutamadım, bir iki satır da konu
listede tartışılanlar hakkındaki fikirlerimi belirtmek istedim. Umarım
üzerine alınması gereken liste üyeleri (lkd üyesi olanlar veya olmayanlar)
bu yazdıklarımı yapıcı bir eleştiri olarak düşünürler, bir saldırı olarak
algılamak yerine. Öncelikle şunu da belirteyim, yaklaşık 4-5 yıldır Linux
listelerine üyeyim fakat LKD üyesi değilim. Listelerde yanıtladığım veya
yardımcı olmaya çalıştığım sorunlardan daha çok soru sormuşumdur ve bu
sorularım büyük oranda yanıtsız kalmamıştır. Ve Özer Bey sizden gelen
e-postalarda da hiçbir zaman görgü kurallarına aykırı ibareler görmedim
(okuduğum e-postalar itibariyle, takdir edersiniz ki hepsini okumam mümkün
değil). Fakat benim burada gelen iletilerin çoğunda genel olarak gördüğüm
şikayet konusu LKD'nin veya bir LKD üyesinin listedeki her soruya cevap
verme yükümlülüğü olması, LKD'nin çalışıp, çalışmadığı konusu değil bazı
durumlarda listede karşılaşılan tavır. Birçok konuda size hak veriyorum.
Hatta hemen hemen hepsinde fakat görgü kurallarına aykırı tavırlarla bazen
listede karşılaşıldığı kesin. Bunu yapanlar bazen LKD üyesi olanlar tabi
bazen de LKD üyesi olmayanlar...

Ben de özgür yazılım felsefesini kendi hayat görüşüme yakın bulduğum için
destekliyorum. 2001 yılından beridir de Sistem Yöneticisi olarak Linux ve
Windows sistemler ile ilgileniyorum, ilgilenmek zorunda kalıyorum. İyi bir
Linux'cu değilim. Lazım olduğu zaman lazım olduğu kadar şey öğrenmeye
çalışıyorum ve mümkünse sorunlarımı Windows yerine Linux sunucularla çözmeye
çalışıyorum. Koyu bir Linux'cu da değilim veya koyu Bir Microsoft düşmanı.
Ama dedim ya Linux'un felsefesini seviyorum. Siyah ve beyaz değil hayat
benim için de. Arada 256 fri renk tonu var :-) belki daha fazla... Ben
özellikle bilmem ne kullanırım, yemeklerimi şurda yerim, Linux dışında
işletim sitemi kullanmam, hayatta Microsoft kullanmam gibi takıntılarım da
yok. Maalesef kullanmak zorunda da kalıyorum. Şu anda kullanmak zorunda
kaldığım sitemlerin hepsi MS ürünü. Kişisel bilgisayarımda da MS kullanmak
kolayıma geliyor ne yalan söyleyeyim... Kimseyi de benden farklı düşündüğü
için yargılamam veya suçlamam. Dedim ya hayat gri tonlarla dolu. Senin
doğrun, benim doğrum, onun doğrusu... Hepsi farklı. Tabi evrensel doğrular
da var o ayrı. Hırsızlık belki her kültürde yanlış bir şey ama şarap içmek
birinde doğru öbüründe yanlış olabilir. Zaten savaşlar da kendi doğrularını
başkalarına kabul ettirmek için çıkmıyor mu? Gerçi günümüzde daha çok para
için ama neyse sadede gelelim (Şimdi beni de birisi konu dışı yazmakla
suçlamadan keseyim bu kısmı sadede geleyim).

Bu listede belirtilen kaba tavırlarla bazen ben de karşılaştım.
Karşılaşanları da çokça gördüm. Listede Microsoft lafı kullananları
dövmekten beter edenleri de gördüm veya listeye yeni üye olmuş ve çok basit
soru soran kişiye "yürü bir google da ara da ondan sonra gel. Yok üç kuruşa
beş köfte diyeni de..." Tamam sen yıllardır bu listeye üye olabilirsin veya
bu listede neler konuşulabileceğini de iyi biliyor olabilirsin, sorulan şeyi
öğrenmek için çok emek harcamış da olabilirsin, soru sana saçma geldiyse
cevap vermek zorunda da değilsin be arkadaşım... E-postayı silmek yerine
neden daha fazla uğraşır da böyle kaba bir e-posta atarsın. Hadi e-posta
attın bir tartışmaya yol açacağını bildiğin halde ve bu tarz e-postaları
silmenin değerli vaktini aldığını belirttin. Böyle kaba bir cevap vermek
değerli vaktini almıyor mu? Hadi geleceği düşünerek yaptın bunu liste
kuralları otursun ve ileride böyle şeyler olmasın diye. Neden uygun bir
dille listeye bunu atmıyorsun veya hatalı iletiyi atanın özeline
yazmıyorsun... Birkaç kişiyi listede sallandırman mı gerekiyor ibret-i alem
olsun diye... Herkes liste kurallarını senin kadar bilmek zorunda mı veya bu
listenin kralı sen misin? Dünyanın sonu mu geldi, listenin yapısı darma
dağın mı oldu bu e-postalarla... Dünyanın sonu mu geldi...

Anlayış arkadaşlar sadece biraz anlayış listede ihtiyaç duyulan. Şurası da
bir gerçek; bu tavırları LKD listesinde, LKD üyesi ve bir liste yöneticisi
yaptığında LKD de zan altında kalabilir. Bu arkadaşlar biraz daha dikkatli,
özenli olmalılar bence.

Diğer taraftan ben böyle tavırlarla karşılaştım diye derneği suçlamadım,
Linux'tan soğumadım ve tartışma çıkmasın diye yanıt bile yazmadım birçok
zaman böyle kaba e-postalara. Kötü söz, tavır sahibine ait arkadaşlar. Belki
yıllar sonra listede attığınız e-postaları görünce biraz yüzünüz kızaracak,
ya gerçekten agresif davranmışım böyle bir durumda diyeceksiniz...

LKD olmasa da farklı bir STK da belirli bir dönem çalışmış birisi olarak
gönüllü bir şeyler yapmanın maddi ve manevi fedakarlık yönlerini ben de çok
iyi biliyorum (Belki de bildiğimi sanıyorumdur her yeni öğrendim şeyde bak
öyle değilmiş aslında böyleymiş dediğim gibi kesin kalıplarım olmadan). LKD
için gönüllü olarak çalışan ve derneği bugünlere getiren herkese teşekkür
ediyorum. Bu insanları iş yapmamakla veya dernekte yeterli çaba
göstermemekle suçlamıyorum, suçlayamam, kimse suçlayamaz (Bu da şahsi
fikrim, belki sen suçlanabileceğine inanabilirsin, olabilir). Herkes
belirtti. Bunlar gönüllü yapılan işler. Belli bir kıstası veya limiti yok.
Neyle suçlayacağım sizi.. Verdiğim paranın karşılığını emeğinizle vermediniz
diye mi!!! Bu ne biçim gönüllülük, gönüllülük en az bu kadar olur diye mi?
Neyse... Ellerinize, emeklerinize sağlık...

Yine şahsi görüşüm Telekom konulu e-posta bu listeye uygun. Hiç rahatsız
olmadım. Olsam da silerdim, sesimi çıkartmazdım... Diğer taraftan benzer
gruptaki e-postalara çok yersiz ve agresif tepkiler verildiğini kimse inkar
edemez! Lütfen eleştirilerinizde objektif olmaya çalışınız. Mustafa Hoca
değil de bir başkası bunu yapsa veya kampanyanın arkasında Mustafa Hoca
olmasa bazı arkadaşlarımız o agresif e-postalarından bir tanesini de bu
e-posta için atacaklardı büyük ihtimalle (Belki de atmayacaklardı, kim
bilir?) Mustafa Hocam'ın tartışmaları büyütmemek için bir cevap yazmaması da
tamamen kendi kişisel tercihi.

Anlayış arkadaşlar, yalnızca anlayış... Ben de geri dönüp baktığımda
araştırma yapmadan çok aptalca sorular sorduğumu (şimdi aptalca geliyor)fark
ediyorum. Hala araştırma yapmadan soru sorduğum da oluyor bazen, çünkü acil
bir çözüm gerekiyor, bilmem aç sayfa İngilizce metin okumaktansa zaman
açısından listeye sormak daha kolay geliyor. Soruyu yanıtlamayan olduğunda
da kimseyi suçlamıyorum. Sen de beni suçlama arkadaşım böyle... Ben de
biliyorum google'da arama yapmayı, belki de bilmiyorumdur... Bu neden seni
bu kadar rahatsız ediyor. Madem cevaplamayacaksın e-postayı silmek yerine
neden ukelaca bir e-posta atıyorsun? Bazen ben de bakıyorum bir soru
soruluyor ve sorudan atan kişinin konu hakkında hiç bilgisi olmadığı belli,
yardım etmek zor, sorununu anlamak zor, vakit alacak ve vaktim yok. Belli
adam araştırmamış araştırsa da işi zor.(Buradan ben her şeyi çok biliyorum
sonucunu çıkarmazsınız umarım.) Ama ben o e-postayı silmeyi tercih ediyorum,
bazılarımızın yaptığı gibi agresif cevaplar ve eleştiriler yapmak yerine. Ya
da başlıyorum anlatmaya onun anlayabileceğini düşündüğüm şekilde... Ama
hiçbir zaman agresif bir e-posta atmıyorum... Veya liste ortasında uyarmaya
çalışmıyorum bu listeye bu e-posta atılmaz diye...

Böyle yaptığım zamanlar da oldu bu listede olmasa da. Belki bu listede de
olmuştur, sanmıyorum ama. Sonra pişman oldum böyle yaptığım için. Yılardır
da katı kurallar koymamaya çalışıyorum kendime...

Pişman olmanız dileklerimle... Anlayış, anlayış eksik olan sadece..

Bu sefer ben de dayanamadım agresif yazdım sanırım... Belki listeden
bulaşmıştır, belki herkesin doğasında vardır :-) Bu benim için de, listeler
için de son olur umarım... :-) Yoksa sadece okuyup katılmasa mıydım bu sefer
de tartışmalara :-) Dur Özgür atma bu e-postayı!!!! Yapma... :-)

Saygı ve seviler..

Özgür ÖZASLAN
Gerektiğinde Linux ve Linux Listeleri Kullanıcısı, Kullanmaya Çalışanı,
Linux Seven, Linux Sevmeyenleri de Seven,
Microsoftcu Olanları da Sevebilen....

Abarttım ama ne yapayım. Çok dolmuşum herhalde ben de...