Re: [Linux-sohbet] Ne alaka

From: Necdet Yucel (nyucel@comu.edu.tr)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 18:25:02 EEST

Selamlar,

Paz 31 Tem 2005 05:41 tarihinde, Aykut ARDIÇ şunları yazmıştı:
> Diyosun ki ne kadar güzel açık kod kullanıyoruz öle iyi bi mail web
> arayüzümüz varki dünya kullanıyor ( postacı gündemini takip etmediği ve
> html formatlı maillere uygun olmayışı sebebi ile dikkate almıyorum kısaca
> bi zamanlardı o hikaye ) herkes deliler gibi kendi mailing listimizde suse
> ( almanya kökenli ) işletim sistemini öncelikli tavsiye ediyo felan

Yazdıklarınızda noktalama işareti, en azından nokta "." kullansanız
anlaşılmanız belki daha kolay olabilir.

> Türk programcılar tarafından yada bu camia içinden açık kaynak kodu
> kullanarak hangi projeler geliştirildi evrensel olarak kullanılacak isim
> yapacak seviyede 2 elin parmağı nı aşıyo mu ?

İzninizle buradaki eleştiriyi de anlamadığımı söylemeliyim. Kapalı kaynak
kodlu yazılımları dünyada cirit atan bir ülkeyiz de, açık kaynak kodu
başarısız olduğumuz bir mecra mı? Daha fazla çalışmamız gerekli diyorsanız
haklısınız.

> 30 40 posta yı 1 yılda atmadım ben buraya
>
> Programcı : Açık kodları alır işine göre uygun formata getirir dahil
> olduğu projeler dahilinde istediği gibi kullandığı için beleş bira kavramı
> bu gruba bence çok uygun

Sizin ifadenizi kullanıyor ve "açık kodu sen anlamamışsın" diyorum.

> Kullanıcı : Kullanıcı adı üstünde kullanır onun ilgilendiği işi yapan bir
> platform ve işi yapmasıdır açık olması onun için anlamadıgı veri kümesi
> olacağı için boştur kernel soruce kodlarını hangi kullanıcı nerde
> kullanacak anlatırsan derim ben bi çok şeyi yanlış biliyorum

Bu konuyla ilgili çokça yazmak mümkün ama daha önce defalarca yazıldığı için
listeyi meşgul etmeyeyim ve http://www.belgeler.org/howto/ozguryazilim.html
adresindeki belgeyi okumanızı önermekle yetineyim. Sizi meraklandırmak için
belgeden birkaç bölüm başlığı vereyim: Özgürlük Nedir?, Nedir bu Kaynak Kodu
denen şey?, Program zaten çalışıyor. Kaynak kodunu ne yapayım ben? Üşenmeyin
okuyun, faydasını göreceksiniz.

> [...]
> yapmayan firma ticari değil dir batar Ticari firma her türlü para öder :)
> şaşamaz yani nası olacak bi eleman alır kursa ıvıra zıvıra göndererek ve
> maaş vererek ( ücretsiz yazılım ücretlerini öder ) ayriyeten yetiştirdiği
> eleman otomatik olarak önceki 2 tercihten birisi olur ya programcı ya
> kullanıcı işten çıkarsa sıfırdan yeniden başlar.
>
> Devlet : Vergisini alır yatırımını yapar. Bu böle sonsuz döngü;
>

> Bu kadar açıklamadan sonra açık kodu sen anlamamışsın derseniz :) o zaman
> tükiyede yanlış bi isim bulunmuş bu projeye diyelim :)

En haklı olduğunuz yerin burası olduğunu söylemem gerekir. Yeni bir
isimlendirme öneriniz varsa öğrenmek isterim tabi.

> Bence burdaki çoğu kişi nin de bildiği gibi hepimiz ticari olarak görüyoruz
> bu işi gönül adamı değiliz (herkezi dahil ediyorum birilerini ima ediyor
> olmamak için) o yüzden uzatmayalım.

Genelleme yapmadan önce iki kere düşünmek gerekir. Hele ki tüm özgür yazılım
camiasını kasdediyorsanız. Özgür yazılımdan para kazanmayı hiç ayıplanacak
bir şey olarak görmüyorum. Hepimiz para kazanmak zorundayız. Bunu hayat
görüşümüze uygun bir şekilde yapabiliyorsak bundan ancak bahtiyarlık
duymalıyız. Nereden para kazanırsa kazansın özgürlük, açıklık gibi kavramları
önemseyenler topluluğun önemli bir kısmını oluşturuyor. Yani; ticari olarak
bu işle uğraşmak "gönül adamı" olmaya engel değil.

> Sevgiler

iyi günler diliyorum.

--
necdet yücel