Re: [Linux-sohbet] Ne alaka

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 05:41:27 EEST

Diyosun ki ne kadar güzel açık kod kullanıyoruz öle iyi bi mail web
arayüzümüz varki dünya kullanıyor ( postacı gündemini takip etmediği ve html
formatlı maillere uygun olmayışı sebebi ile dikkate almıyorum kısaca bi
zamanlardı o hikaye ) herkes deliler gibi kendi mailing listimizde suse (
almanya kökenli ) işletim sistemini öncelikli tavsiye ediyo felan

Türk programcılar tarafından yada bu camia içinden açık kaynak kodu
kullanarak hangi projeler geliştirildi evrensel olarak kullanılacak isim
yapacak seviyede 2 elin parmağı nı aşıyo mu ?

30 40 posta yı 1 yılda atmadım ben buraya

 Programcı : Açık kodları alır işine göre uygun formata getirir dahil olduğu
projeler dahilinde istediği gibi kullandığı için beleş bira kavramı bu gruba
bence çok uygun

Kullanıcı : Kullanıcı adı üstünde kullanır onun ilgilendiği işi yapan bir
platform ve işi yapmasıdır açık olması onun için anlamadıgı veri kümesi
olacağı için boştur kernel soruce kodlarını hangi kullanıcı nerde kullanacak
anlatırsan derim ben bi çok şeyi yanlış biliyorum

 Ticari Firma : E ne diyim Ticari bi fiirma ticaretine bakar ticaret
yapmayan firma ticari değil dir batar Ticari firma her türlü para öder :)
şaşamaz yani nası olacak bi eleman alır kursa ıvıra zıvıra göndererek ve
maaş vererek ( ücretsiz yazılım ücretlerini öder ) ayriyeten yetiştirdiği
eleman otomatik olarak önceki 2 tercihten birisi olur ya programcı ya
kullanıcı işten çıkarsa sıfırdan yeniden başlar.

Devlet : Vergisini alır yatırımını yapar. Bu böle sonsuz döngü;

Bu kadar açıklamadan sonra açık kodu sen anlamamışsın derseniz :) o zaman
tükiyede yanlış bi isim bulunmuş bu projeye diyelim :)

Bence burdaki çoğu kişi nin de bildiği gibi hepimiz ticari olarak görüyoruz
bu işi gönül adamı değiliz (herkezi dahil ediyorum birilerini ima ediyor
olmamak için) o yüzden uzatmayalım.

>Bence 30-40 e-posta yazacak kadar vakitte açık kaynak kodun, özgür
>yazılımın kimleri (programcı, kullanıcı, ticari firma vb.)
> ilgilendirdiÄYini tekrar düÅYünün.

Sevgiler