Re: [Linux-sohbet] Ne alaka

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Sun 31 Jul 2005 - 14:43:14 EEST

Pazar 31 Temmuz 2005 05:41 tarihinde, Aykut ARDIÇ şunları yazmıştı:
> Programcı : Açık kodları alır işine göre uygun formata getirir dahil
> olduğu projeler dahilinde istediği gibi kullandığı için beleş bira kavramı
> bu gruba bence çok uygun

 Şu ithamınıza bir bakın. Bir yerlerden ciddi miktarda beleş bira ikram
etmişler size anlaşılan, "bu grup" dediğinizde içine giren insanların büyük
bir çoğunluğu bira içeceği zaman parasını veren, özgür insanlar.

grup = Burda açık kodları kullanma yetisine sahip kişiler
olarak düşünüyorum
beleş bira = Ücretsiz alınan hizmet mi ? ücretsiz alınan yazılım
mı?
hizmet = Birinin işini görme veya birine yarayan bir işi
yapma eylemidir.
özgür insan = Herhangi bir kısıtlamaya, zorlamaya bağlı olmaksızın
düşünme veya davranma, herhangi bir şarta bağlı olmama durumu, serbestî:

Aslında benim ciddi miktarda aldığımı düşündüğümüz ücretsiz birayı yazılım
olarak
düşünürsek bir zamanlar bir kaç kişi nin emekleri sonucu insanlıga hediye
edilmiş vakit harcanarak oluşmuş bilgi birikimleri topluluğı olarak düşünmek
yanlış bir
bakış açısı olmaz.

O zaman açıkça söylemek gerekirse gelecek linux gibi pardus gibi yazılımları
yapan lar bir araya getirenler bana bolca beleş bira veriyolar, vermiyolar
dersek bunları yapan kişiler hizmet etmiyo bize demek olur -ki ediyolar
yiğidi öldür hakkını ver.

Bu platformun amacı tartışmak sa ( ? ) o zaman yanlış bilgili kişilere
elinde cetvel olan eğitim vermeye çalışan öğretmen örneklemesi ile yaklaşmak
yanlış bu yaklaşımla kimseye bişeyi sevdiremezsiniz

Bira olayını burda kapatalım bence ;

Telekom olayına gelince ;

Satılmasına çoğu kişi gibi bende karşı değilim belkide iyi olacağı düşüncesi
hakim olduğu içindir. ama tele.com.tr portalını da bu listeye paralel
olarak takip ediyorum ve sanki birileri bu işlerden ortaya çıkacak rant ın
peşinde olduğu hissiyatı çok fazla hakim bende hiç kimse piyasaya çıkıp bu
ülkede internet neden bu kadar pahalı neden ucuz değil ve hatta ücretsiz
olmak zorunda ( eğer gelişen bir ülke istiyorsak ) demiyorda "bizede
pastadan pay verin " feryadı peşinde
gibi geliyor