Re: [Linux-sohbet] Telekomda Yabanci Ozel Tekel istemiyoruz kampanyasi!

From: Mesut Güler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 11:56:55 EEST

Ozer Tayiz yazmış:

> Burası, "Linux Ücretsiz Destek Merkezi" değil. Burası gönüllü bir
> dernek, Linux Kullanıcıları Derneği. Dediğiniz gibi yüzyüze destek,
> arayıp telefonla sorunuzu sorabileceğiniz, anında sorununuza yanıt
> alabileceğiniz bir yer istiyorsanız, paşa paşa profesyonel desteği
> satın alabileceğiniz birçok özel firma var zaten. Bakınız: Redhat,
> Novell, Suse gibi dağıtımların Türkiye temsilcilikleri, veya
> dağıtım-bağımlı olmasa da, Linux temelli hizmet veren birçok özel
> şirket... Desteğin de envai çeşidi mevcut piyasada, bir dağıtımı
> [...]

Özer Bey kesinlikle yazdıklarınıza katılıyorum. Çoğu insan GNU/linux u
herşeyi bedeva olan bir sistem olarak görüyor ancak hiç kimse bir
başkasına emeğinin karşılığını almadan yardımcı olmak zorunda değil, söz
konusu olan bir yazılımı yazdıktan sonra herkesin alıp kullanması için
GNU lisansı ile bir ftp yada webden herkese sunmak değil. Burda bir
kişiye yada kuruma özel destek sunmak söz konusu ve çağımızda en önemli
olan şeyi olan zamanı harcamak gerektirmektedir. hiç kimse zaman ayırıp
birilerine yardımcı olmak zorunda değildir. hepimiz GNU/linux
kullanıcıyız ve bu sistemin tum insanlar tarafindan tanınmasını gücünün
ve yeteneklerinin bilinmesini istiyoruz. elimizden geldiğince de
sorunlarımızı listelerde tartışıyoruz çözüm yolları bulmaya çalışıyoruz.
ben açıkçası LKD listeleri kadar kısa sürede sorulara cevap veren bir
forum yada benzeri mail listesi görmedim. Burdaki herkese yardımlarından
dolayı teşekkür ederim. en azından minettarlığımı göstermek için de
bilgim ölçüsünde ve zamanım el verdiğince burda gördüğüm sorulara cevap
vermeye çalışıyorum. LKD nin şenlik ve semirnerlerine katılma fırsatım
olmadı ancak listeleri bana çok şey öğretti. burdaki mail listesi bile
linuxun tanıtıma ve yaygınlaşmasına çok büyük katkıda bulunuyor bundan
hiç şüphem yok.

iyi çalışmalar.