Re: [Linux-sohbet] Telekomda Yabanci Ozel Tekel istemiyoruz kampanyasi!

---------

New Message Reply About this list Date view Thread view Subject view Author view Attachment view

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Sat 30 Jul 2005 - 11:17:02 EEST


Merhaba,

> hatta 3 arkadaşız ve kendimize online linux desteği veren bir sistem
> oluşturma ile ilgili planlarımız var. çünkü bende linuxu anlatan
> yayılmasını isteyen biriyim. ama insanlar bana şunu diyor tamam ben
> linuxe geçim ama bir sorunla karşılaştığımda bana kim ve nasıl destek
> verecek.

Burası, "Linux Ücretsiz Destek Merkezi" değil. Burası gönüllü bir
dernek, Linux Kullanıcıları Derneği. Dediğiniz gibi yüzyüze destek,
arayıp telefonla sorunuzu sorabileceğiniz, anında sorununuza yanıt
alabileceğiniz bir yer istiyorsanız, paşa paşa profesyonel desteği satın
alabileceğiniz birçok özel firma var zaten. Bakınız: Redhat, Novell,
Suse gibi dağıtımların Türkiye temsilcilikleri, veya dağıtım-bağımlı
olmasa da, Linux temelli hizmet veren birçok özel şirket... Desteğin de
envai çeşidi mevcut piyasada, bir dağıtımı kutulu aldığınızda, emaille
kurulum desteğinden başlayan, bir sunucu kümesinin (cluster) %99.99
kesintisiz çalışacağına, ve bir aksama halinde şu kadar dakikada
düzelteceğiz diye taahhütte bulunanına kadar...

Size 3 arkadaş online linux desteği planlarınızda başarılar dilerim,
fakat, sadece "gönüllü" olarak üstlenecek, bir ücret talep
etmeyecekseniz, desteğin sınırlarını nerede çizeceksiniz (emailla mı,
telefonla mı, yerinde destek mi?), hangi desteği verip hangisini
vermeyeceksiniz, ne standartta vereceksiniz, bunun için ne kaynak
(para+zaman) ayıracaksınız, iyi belirlemenizi öneririm.

Tabi siz, 3 ortak profesyonel destek veren özel bir şirket kurmaktan
bahsediyorsanız, o başka... Onu bu listede tartışmam, ticari bir iş, iyi
yapılır, pazarlanırsa, başarılı da olabilir, ama olmayabilir de...

Yoksa, mesela 3 arkadaş, zaten başka bir yerde maaşlı çalışırken, bir
web sitesi, forum, liste kurup sorulara yanıt verecekseniz, şimdiden LKD
listelerinden daha iyisini yapamayacağınızı söyleyebilirim. Sadece 3
kişinin yanıt yazdığı bir listede, üçünüz de çok meşgul olduğunuzda,
gelen soruları kim yanıtlayacak? Üçünüzün, gelen her soruya yanıt
verebilecek bilgisi var mı? Üçünüz, düzenli olarak, günde kaçar saatini
listedeki sorulara mesaj yazmaya ayıracak, bu zamanda kaç mesaja yanıt
yazacak? Listenize kapasitenizin üzerinde soru gelirse ne olacak?

Hele hele başka bir firmada maaşlı Linux desteği veriyorsanız, önceliği
kime vereceksiniz, firmanızın, ücretli müşterilerine mi, ücretsiz destek
isteyenlere mi? Bir çıkar çatışması olmayacak mı? Her iki destek işiniz
de aynı anda yoğunlaşırsa, ikisine de vaktiniz kalmazsa?

Ben söyleyeyim: Bugün sizin LKD'ye yönelttiğiniz eleştirileri memnun
olmamış bir başka liste üyesi, size yöneltecek.

Bence, şimdiden başka "destek merkezleri" kurmak yerine, listelere aktif
katılımınız daha anlamlı.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.
_______________________________________________
Linux-sohbet mailing list
Linux-sohbet@liste.linux.org.tr
http://liste.linux.org.tr/mailman/listinfo/linux-sohbet


New Message Reply About this list Date view Thread view Subject view Author view Attachment view

---------

Bu arsiv hypermail 2.1.2 tarafindan uretilmistir.