[Linux-sohbet] mcedit ve vi 'da turkce karakter problemi

From: huseyin@btegitim.com
Date: Wed 26 Jan 2005 - 11:24:52 EET

Recai Bey tesekkurler
Ben halledemiyorum sikintimi! Tekrar etmem gerekirse,
FC2 kullaniyorum, ama ayni dertleri Redhat 8.0'da da yasiyorum. Klavyem turkçe,
XWindows'un terminal'inde butun turkce karakterleri yazabilir iken normal
terminalde i ve s 'nin turkce versiyonlari bozuk cikiyor.

Konsolda turkce karakter kullanacak degilim, asil derdim konfigurasyon
dosyalarinda yasadigim turkce karakter problemi? php 'de içinde turkce karakter
gecen sabit tanimlarken ip
kopuyor. Halledemedigim içinde devam edemiyorum. Arti meseleyi sadece
XWindows'ta degil ssh tuneli ile uzak makinaya baglanip calisacagim için
mcedit, vi yada vim gibi editorler ile halletmem gerek diye dusunuyorum.

locale komutunun ciktisi su sekilde.

[root@huseyinlinux root]# locale
LANG=en_US.UTF-8
LC_CTYPE="en_US.UTF-8"
LC_NUMERIC="en_US.UTF-8"
LC_TIME="en_US.UTF-8"
LC_COLLATE="en_US.UTF-8"
LC_MONETARY="en_US.UTF-8"
LC_MESSAGES="en_US.UTF-8"
LC_PAPER="en_US.UTF-8"
LC_NAME="en_US.UTF-8"
LC_ADDRESS="en_US.UTF-8"
LC_TELEPHONE="en_US.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="en_US.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="en_US.UTF-8"
LC_ALL=

[root@huseyinlinux root]# export LANG=tr_TR.UTF-8
[root@huseyinlinux root]# locale
LANG=tr_TR.UTF-8
LC_CTYPE="tr_TR.UTF-8"
LC_NUMERIC="tr_TR.UTF-8"
LC_TIME="tr_TR.UTF-8"
LC_COLLATE="tr_TR.UTF-8"
LC_MONETARY="tr_TR.UTF-8"
LC_MESSAGES="tr_TR.UTF-8"
LC_PAPER="tr_TR.UTF-8"
LC_NAME="tr_TR.UTF-8"
LC_ADDRESS="tr_TR.UTF-8"
LC_TELEPHONE="tr_TR.UTF-8"
LC_MEASUREMENT="tr_TR.UTF-8"
LC_IDENTIFICATION="tr_TR.UTF-8"
LC_ALL=

Ama faydasi olmuyor. vim, gedit gibi baska editorlerde deniyorum olmuyor.
Windows wordpad 'de ise sorun yok. Wordpad bu isi nasil hallediyor, dosyanin
Character Coding'i otomatik belirlenmiyormu?

Arti gedit ile konfigurasyon dosyami acip Character Coding 'i UTF-8 secip
kaydedersem web sayfam bozuluyor. Character Coding 'i Turkish(ISO-8859-9)
secersem bu sefer dosyayi kaydedemiyorum. "Invalid byte sequence in conversion
input" seklinde hata veriyor.

Dogru sorumu bilmiyorum ama, bir dosyanin hangi Character Coding'i ile
kaydedildigini nasil anlarim?

Asil sorum su:
http://www.belgeler.org/howto/turkish-howto.html içinde editorler içinde yasanan
turkce karakter problemine yonelik bir cozum varmi? Hangi ust baslik altinda?

Saygilarimla

Huseyin A. Ozbey