Re: [Linux-sohbet] mcedit ve vi 'da turkce karakter problemi

From: Recai Oktas (roktas@omu.edu.tr)
Date: Tue 25 Jan 2005 - 23:38:55 EET

* huseyin@btegitim.com [2005-01-25 17:30:59+0200]
> Problem kismen cozuldu ama devam ediyor.
> ı ve ş karakterlerini mcedit'in menuleri dahil bozuk goruyorum. ü ve ö
> harflerini ise gorebiliyorum.

Fedora yanilmiyorsam her yerde UTF-8 kullaniyor (Turkce icin tr_TR.UTF-8
yereli, 'locale' komutuyla sistem yereline bakarak bunu dogrulayin).
Asagidaki degerlendirmelerde sisteminizin Turkce yerel, klavye ve
yazitipleri acisindan dogru sekilde yapilandirildigini ve UTF-8 yereline
ayarlandigini varsayiyorum.

Sorun su ki Midnight Commander gibi eski programlar UTF-8 ozurludur.
Unicode uyumlulugu icin Redhat bu programi agir sekilde yamaladi. Bu
konu hakkinda son bildigim durum, MC'nin Turkce karakter iceren dosya ve
dizin isimlerini dogru goruntuledigi, fakat mcedit'de problemlerin devam
ettigi. FC2 (veya FC3'de) durum degismemis olabilir. (MC icin ortalik
yamadan gecilmiyor, bir de Suse'nin yamalari var. Hicbirini deneme
firsatim olmadi. Saniyorum Suse bu problemi cozmustu, arsivleri[1]
incelemek lazim.)

VI'a gelince, hangi VI varyantini kullandiginiza bagli. VIM'de UTF-8
problem olmaz. Sistem yereli UTF-8 ise VIM dogrudan UTF-8 kipine gecer.

    set enc?

ile bunu dogrulayabilir,

    set enc=utf8 fenc=utf8

ile UTF-8 kipine zorlayabilirsiniz. VI olarak 'nvi' mi kullaniyorsaniz?
Onu sorunlu biliyorum. (Asya dilleri de dahil UTF-8 icin hazirlanan
nvi-m17n adinda bir baska varyant mevcut.) Ozetle nvi kullaniyorsaniz,
VIM'e gecin.

Nano'dan bahsedilmisti... Onu da yenilerde UTF-8 uyumlu yaptilar, bence
cok gecikmis bir degisiklikti bu.

[1] http://mail.gnome.org/archives/mc-devel/

--
roktas