Re: [Linux-sohbet] mcedit ve vi 'da turkce karakter problemi

From: S.Çağlar Onur (caglar@uludag.org.tr)
Date: Wed 26 Jan 2005 - 12:28:05 EET

Selamlar;

Probleminizi bildik yollar ile halletmeniz ne yazık ki mümkün değil
[ locale değiştirmek v.s gibi ]. Sorun çekirdek ile ilgili. Bunu aşmanın
tek yolu klavyeden iso sembollü harita kullanmak ve çekirdekte utf-8'e
çevirmek. İlgili yama Uludağ Paketler deposunda duruyor [1].

Eğer uğraşmak istiyorsanız çekirdeğinizi bu yama ile derlemek,
bugs.uludag.org.tr adresinde ilgili hata girdisinin altında duran
yorumları ve çözümü okumak işinizi çözecektir. Gene depoda mc içinde
gerekli yamalar mevcut.

Bunlar ile uğraştıktan sonra mc için 8bit kullan gibi bir ayar var,
onuda seçerseniz mc ve utf-8 kullanma keyfine erişebilirsiniz.

P.S #1: Uludağ dünyanın en sorunsuz utf-8 desteği veren dağıtımı diye
boşuna demiyorum :)

[1]
https://www.uludag.org.tr/paketler/trunk/sys-kernel/gentoo-dev-sources/files/kernel-utf8.patch

Çrş, 2005-01-26 tarihinde 11:24 +0200 saatinde, huseyin@btegitim.com