[Linux-sohbet] No Subject

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Wed 23 Feb 2005 - 13:47:23 EET

Merhaba,

On Wed, 2005-02-23 at 03:07 -0800, Serbulent Unsal wrote:
> Kesinlikle katılıyorum :) Bu arada daha önce ki mailım da da yazdığım
> gibi konu ile yeni ilgilenmeye başlayan arkadaşlar açısından, Java nın
> sadece Sun dan ibaret olmadığını (GPL lisanslı alternatifler olduğunu
> ve bunların her geçen gün daha iyiye doğru gittiğini) hatırlatmakta da
> fayda görüyorum.

Açıkçası biraz çekindim bunu yazarken ama, nesne yönelimli ve
taşınabilir tek yazılım geliştirme platformu Java değil.

Mono adında birşey de var ve en az GPL Java kadar güçlü, üstelik daha
yetenekli ve GPL Java implementasyonlarından bir hayli daha yüksek
performanslı. Üstelik (şimdilik) Microsoft .NET Framework 1.1 sürümü ile
de büyük ölçüde uyumlu. Üstelik sadece C# ile sınırlı da değil. Üstelik
başka .NET Framework implementasyonları ve derleyicileri kullanarak
derlenen uygulamaların binary biçimlerini de çalıştırabiliyor... Üstelik
tamamıyla özgür yazılım ve üstelik[1]...

Ä°yi eÄŸlenceler,

[1] http://skyblue.gen.tr/sunumlar/mono/

--
.O.