Re: [Linux-sohbet] Java & Özgürlüğü

From: Nilgün Belma Bugüner (nilgun@belgeler.org)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 23:38:55 EET

Selam,

Lisansında, sınırlamalar kısmında özetle şunlar yazıyor:
Arşivleme amacıyla yazılımın tek bir kopyası dışında yazılımın kopyaları
yapılamaz, kanunlar aksini şart koşmadıkça yazılım değiştirilemez,
yeniden derlenemez veya üzerinde tersine mühendislik yapılamaz.

En iyisi lisansını iyice okuyun. Ek sınırlamalar da var.

Bu tür sınırlamalar beni hep şüphede bırakır. Derlenmiş bir yazılımın
dağıtılmasının dağıtımına izin verilmemiş kodu içerdiği iddia
edilebilir kuşkusu rahatsız edici.

En iyisi özgür yazılım dışında bir dil kullanmamak, kodu çaldın ettin gibi
iddialarla karşılaşmamak için de kodu açık dağıtmaktır. Özel mülkiyetli
yazılımların sahiplerinin bu kısıtlamaları ileride nasıl değiştireceklerinden
nasıl emin olunabilir ki. Kodun üzerindeki tasarruf haklarını saklı tutuyorlar çünkü.
Özel mülkiyetli yazılımlarla geliştirme yapmanın geleceğinizle kumar oynamaktan
(rus ruleti) farkı yok (bence).

Esen kalın,
Nilgün

Pazar 20 Şubat 2005 13:18 sularında, Alper KANAT şunları yazmıştı: