[Linux-sohbet] No Subject

From: A. Alphan Bayazit (listec@bayazit.org)
Date: Tue 22 Feb 2005 - 17:26:18 EET

Merhaba,

On Tue, 2005-02-22 at 07:09 -0800, Serbulent Unsal wrote:
> Beklediğimiz anlamda açık kaynak ne demek ? Eğer kodu
> kapatamama değiştirip dağıtma gibi niteliklerse
> bahsedilen bunlar opensource un değil gpl lisansının
> özellikleri.

kodu kapatamamak sart degil ama digerleri icin ayni sitede bir bakmak
isteyebilirsiniz:

http://www.opensource.org/docs/definition.php

ozellikle 3 ve 4. maddeler

> http://www.opensource.org/licenses/
>
> adresinden de görebileceğiniz gibi açık kod
> standartlarına uyuyor SUN OPublic Licance.

sun java'nin Sun Public License ile geldigini ilk defa duydum.

ayrica genelde burda bahsedilmiyor ama acik kod tanimi, debian (fsg)
ozgur tanimindan yola cikarak tanimlanmistir, yukaridaki baglantinin en
altinda da yaziyor. Ozetle acik kaynak ve ozgur yazilim tanimlari,
politik acidan biraz farkli olup pratik olarak cok buyuk bir fark arz
etmiyorlar.

> Açıkkod lisansını benimsemeyebilirsiniz. Ancak lütfen
> dostu düşmanı doğru ayırt edelim.

kesinlikle, dostumuzu düşmanımızı doğru ayırt etmemiz lazim

--
-alphan
http://www.bayazit.net/alphan/