[Linux-sohbet] Java & Özgürlüğü

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Sun 20 Feb 2005 - 13:18:38 EET

Merhaba Arkadaşlar,

Debian listelerinde dönen bir Zemberek ve Java konusu var şu aralar....
Burada yazan arkadaşlar Java'nın sürekli özgür olmadığını söyleyip özgür
bir Java olsaydı şöyle olurdu gibi cümleler kuruyorlar. Java özgür değil
mi ? Yani lisansı tam olarak nedir ? Neden özgür değil ? Platform
bağımsız olduğu için Java'nın çok tutulduğunu düşünürdüm hep.. Java'nın
lisansı geliştiriciye zarar veren ya da verebilecek olan bir lisans
mıdır ? Ve ne gibi zararları olabilir ?

Mesela ben yazılım geliştirirken ne gibi yaptırımlarla karşılaşabilirim
? Ya da sorun kütüphanelerden mi kaynaklanıyor ? Bu konuyu biraz
aydınlatabilirsek sevinirim..