Re: [Linux-sohbet] Linux.org.tr de firma linki

From: Arda Çetin (arda@linux-sevenler.org)
Date: Tue 23 Aug 2005 - 19:56:57 EEST

Sal 23 Ağu 2005 11:44 tarihinde, Kerem Koy şunları yazmıştı:
> Merhaba ,
Merhabalar,

> http://www.linux.org.tr/index.php?Pg=LinuxFirmalar sayfasinda link verilen
> firmalar sizinde gordugunuz uzere harf sirasina gore dizilmis.
>
> Bu fikir gereksiz gorulebilir ama Türkiye’de Linux konusunda ilk başvurulan
> ve hatta oldukca da güvenilen bir site olması sebebiyle, Linux'un da
> ulkemizde her gecen gun yayginlasmasi , Linux.org.tr tavsiyelerinin bir
> firma için avantaj oldugunu dusunuyorum.

"LKD herhangi bir biçimde kurumların verdiği hizmetlerden sorumlu değildir,
içeriğini denetlememektedir."
Yani.. Söz konusu sayfada adı geçen hiç bir firma linux.org.tr veya LKD
tavsiyesi deÄŸildir.
Evet şu konuda haklısın ki, linux.org.tr'de adı geçen firmalara daha fazla
ilgi olabilir. (LinuxMarket sitemden biliyorum, Google'dan sonra en çok
ziyaretçi aldığım ikinci adres.)
Tabii çalışma alanı Linux olduktan sonra her firmanın oraya adını
yazdırabilmesi ayrı bir güzellik ;)

> Ancak harf sirasi gozetildigi icin ismi alfabemizin ilk harfleri ile
> baslayan firmalar, sayfaya girildiginde ilk goze carpiyor. Google da bile
> ilk gorunen linklerin daha avantajli oldugu kabul edildigine gore ismi Z
> ile baslayan bir firmanın sanırımca sansi oldukca azaliyor. Cunku cogu
> ziyaretci aradigini buldugu yerde aramayi kesiyor. Gun olur da bu liste iki
> sayfa oldugunda ikinci sayfadaki Firmalarin hic sansi kalmayabilir.

Bu ÅŸuna benziyor; Google'da bir konu da arama yaparken daima ilk bir-iki
sonuca bakıp o sayfayı kapatır mısınız?
Åžahsen, ben kapatmam.
Bilinçli müşterilerinde sayfanın sonuna kadar firma incelemelerini yaptığından
eminim.

> Benim Fikrim su :
> Bu liste, sayfaya her girildiginde karistirilarak verilemez mi ?
> Bir ziyaretciye TXXXX firmasi ilk olarak gorunurken bir baska ziyaretciye
> DXXXX firmasi ilk sirada gorunebilir.

Karışıktan kastınız nedir?
Neye göre karışık olacak?
Bu karışıklığı kim belirleyecek?

Listenin karışık olması halinde, adı A ile başlayan ama en sonda olan bir
firma listenin adil olmadığını hakkında veryansında bulunduğunu düşünelim...

Listelerde alfabetik sıralama her zaman için her konuda en iyi çözüm yoludur.
Bugün sadece linux.org.tr'de değil, mesela dergilerin künye bölümlerine
bakarsanız isim sırası alfabetik olarak yazıldığını görebilirsiniz...

--
	Arda Çetin
http://arda.linuxmarket.org