Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 13:20:08 EEST

Merhabalar,

Elbette, dediklerinizde büyük doğruluk payı var. Ancak şu noktaya dikkat
çekmek isterim: Artık çeşitli Linux dağıtımları da "next next de kur"
kolaylığına geldi. Bu yüzden, herkesin denemesine ve tanımasına imkan
verir, yayılma hızı artar hale geldi. MS da bu aşamada panikleyip,
"savaş açtı". Çok değil bir 3-4 sene önce böyle değildi.

Ben kendim mesela, yaklaşık bir yıldır SimplyMepis kullanıyorum. Şimdiye
kadar en rahat "next next" diye kurduğum işletim sistemi, kurduğum
Windows'lar, manrake-redhat (veya mandriva-fedora) dahil. Özelliği şu:
Knoppix gibi CD'den çalışarak açılıyor, ve kurulum programı da aynı
ortamda çalışıyor. Var mı kolay kurulumun daha ötesi? Yani install
ederken bile çalışan bir Linux ortamına sahipsiniz, mesela internete
bağlanıp bir sorunun çözümünü arayabilirsiniz veya hard diskin yedeğini
alabilirsiniz bir yandan. Ama bana hiç gerekmedi, birkaç soruyu
yanıtladım, partition'ları ayarladım, "home dizinine dokunma" yı
işaretledim, kurdu, tekrar açıldığında herşey düzgün çalışıyordu. 10-15
dk sürdü hepsi. Paket sistemi debian, apt-get veya synaptic'le
kur-kaldır .deb'leri ... Şimdi linux'u denemek zor mu? Windows'u
denemekten daha zor değil kesinlikle.

Yani MS, "Linux hakkındaki gerçekleri" medyada söylerek savaş açıyorsa,
gerçekler bizim yanımızda olduğu için, korkulacak bir şey yok. Olsa
olsa, gerçekleri çarpıtıp, kendi malını iyi göstermeye çalışabilir. Ama
gerçekler eninde sonunda ortaya çıkar. MS'un milyon $'lık propogandasına
kanmayan, kendi deneyip de linux'a geçen kişi oranı %1 bile olsa, o %1,
bizim kendimiz reklamla tanıtımla seminerle şenlikle ulaşamayacağımız
bir %1 ise, MS'un bize katkısı olmuş, Linux pazarını büyütmüş demektir.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz.