Re: [Linux-sohbet] Savas Cikmis

From: Devrim GUNDUZ (devrim@gunduz.org)
Date: Wed 17 Aug 2005 - 01:01:53 EEST

Merhaba,

On Tue, 16 Aug 2005, Ozer Tayiz wrote:

> Garip. İnsan kaybemeye mahkum olduğu bir savaşı neden açar? Rakibi kötülemeye
> dayalı reklam kampanyasının, rakibin reklamı olacağını düşünmez mi? Kendine
> güvensizliği ortaya çıkmaz mı?

Neden kaybetmeye "mahkum" ki? Tamam gönlümüzden geçen bu ama gerçekler ne
alemde?

Devletimiz ağır noktalarda M$ ile çalışmaya devam ediyor. Bizim
istatistiklerde Firefox %60'ları bulmuşken (dünyanın bizim çevremizde
dönme durumu) gerçekte oran daha az. Bizim istatistiklerde Postfix
%70'leri geçerken gerçekte durum daha az. 50K kullanıcı için Linux/Windows
arasında e-posta sunucusu maliyet karşılaştırması (donanım dahil) 1/10
iken neden hala Windows tercih edilebiliyor?

Şu anda 60 yaşında olan babama 2 yıl önce kurduğum Windows XP hala
çalışıyor; arada bir babamın USB'ye bağlı yazıcısının kablosunun gevşemesi
nedeniyle panik durumu yaşaması dışında işletim sisteminde şu ana kadar
bir sorun olmadı. Demek ki Windows o kadar da kötü bir işletim sistemi
değilmiş (mi acaba?)

Bu liste üyelerinin kaçı masa üstünde Linux kullanıyor? Çok azı, hepimiz
biliyoruz. Ha, tamam, Firefox, Thunderbird, vs kullanıyorlardır ama
masaüstünde tamamen Linux'a geçmelerini engelleyen şey nedir acaba?

Bunların analizini iyi yapmadan, grafik ya da web arabirimlerimizi çok
geliştirmeden Microsoft'un karşısına çıkamayız.

MS kendisine güveniyor çünkü kullanıcı profilini bizden daha iyi
görebiliyor.

--
Devrim GUNDUZ
Kivi Bilişim Teknolojileri