Re: [Linux-sohbet] ADSL Modem

From: serdar@uludag.org.tr
Date: Tue 09 Aug 2005 - 10:29:28 EEST

Selamlar..

Bu sorun başlıbaşına bir modem sorunu. Linux ile hiç alakası yok. Bu
yüzden aslen önceliği size modem satan birimin teknik servisiyle çözmeniz
lazım. Para veriyorsunuz, versinler gereken desteği. Biraz hakkınızı
aramayı bilin, adamları alıştırmayın...

Gelelim neden cevap yazdığıma. Bu konu külli off-topic ama başka bir
konuya işaret ediyor ki üzerinde düşünmekte fayda var.

Nedense Linux ile alakası olmayan şeyler Linux ile bağlantılanıp sonuçta
"Linux zor, öf vede püf" gibi bir serzenişe giriliyor. Bir forumda, eleman
bir yerlerden source elde etmiş, derleyememiş, Linux neden bu kadar zor
diye başlık açıp ver yansın ediyor. Al o source'u, bir de Windows üzerinde
derle bakalım hangisi kolay?

Bir diğeri, "AutoCAD çalışmıyor, Linux zor" diyor. Yani, nedir ki bu?
Windows'ta da cadence veya CYRUS-SASL'da çalışmıyor ne olacak ki? Ne alaka
ki?

Bunu bir şekilde anlatabilmemiz lazım insanlara. Bir donanımın çalışıp
çalışmaması, bir yazılımın kurulamaması vs. Linux'un sorunu değildir.
Sorun aslolarak onun üreticisinindir. Bence şöyle bir soru makuldür:
"Linux ile uyumlu bir ADSL modem tavsiye eder misiniz?" Ama bunun yeri bu
listeden ziyade satıcılara sormak olmalıdır. Gidersiniz/telefonu
açarsınız, kardeşim bana Linux ile uyumlu ADSL modem bul dersiniz, fiyatı
küsürü anlaşır satın alırsınız. Sorun çıkarsa muhatabı satıcıdır. Gider
kafasına çalarsınız.

Ama tersini yapıp kafadan bir modem alıp, sonra da bu "Linux berbat,
modemi tanımıyor" vs. demek ayıp tek kelimeyle.

Asıl sorun şu. Donanım vs. üreticilerine eğer Linux uyumlu diyerek
giderseniz, onlarda böyle bir pastanın farkında olurlar ve destek için bir
şeyler yaparlar. Şu anda böyle yaparak Linux uyumludur, değildir
gözetmeden çalışıyorlar ki onlar bu zihniyette olduğu sürece bu dert
bitmeyecek.

Saygı ve sevgiler..