[Linux-sohbet] [Canı Sıkılan Okusun] - Yorumsuz

From: Aykut ARDIÇ (linux@fuardunyasi.com)
Date: Mon 01 Aug 2005 - 23:12:53 EEST

Ögür olduğu savunulan bir platform olarak düşündüm hep LKD listelerini,
çünkü kendi felsefesi özgür olan bir şeylerin savunucusunu olduğunu idda
ediyordu

Gün geldi meraklandım nedir bu linux diye bilgisayarıma kurdum, hiç
anlamadığım şeyle bi türlü çalışmayan şeylerle karşılaştım, o zamanlar
google da yoktu arkadaşlara soruyoduk bişeyler öğrenmek için, bu tarz
yaklaşımlardan ziyade " abicilik kardeşlik " yaklaşımları ile insanlar
bildiklerini paylaşıyorlardı. Taaa o zamanlarda bu camia ya kanım ısınmıştı
çünkü boşluğun içinde size birşeyler öğretmeye çalışanlar vardı birşeyleri
paylaşıyolardı bu taktir ettiğim bi davranıştı. Mesleki pozisyonumuz sebebi
ile linux kullanamıyorduk ama yinede, laf ettirmiyoduk hiç bir platform da
kiseye, Kullanamadığımız halde redhat 6 cd leri yazıp dağıtım yapmaya
çalışıyorduk kendi çapımızda.

1996 da lkd ye üye olduk kişisel olarak ankarada yapılan bir aktiviteye 1
kez katılımcı olmak dışında hiç bir organizasyona katılmadım "daha elini
taşın altına bile koymamış" diyenler olucaktır kendi kendine, olsun size
göre koymadım, çünkü sizin için elini taşın altına koymak; 30 metre kare
alanda birilerine bişeyler anlatmaya çalışmak, araç bulamadık araç getirin,
manual yazmak, ve buna benzer maddi ( elle tutulan ) şeyler i kapsıyo
bunları yapmayanlar da camiaya katkısı olmayanlar olarak görülüyo
"beleşçiler"

Ben ve benim gibi beleşçiler maddi destek sağlayamadık arkadaşlar sizlere
kusurumuza bakmayın yaşımız genç ti, paramız yoktu, ingilizce bilmiyorduk,
para kazanmamız gerekiyordu, köyden çıktık Ankaralara, İstanbullara geldik
biz. Belkide çoğu kişinin hayali olan üniversite hayallerimizi bile hiçe
saymıştık yaşam derdi yüzünden.

Sonradan yıllar sonra askerlikti felandı derken yeniden işimizin başına
geçtik. iş yerimizi kurduk sunucu dediler " linux olacak " dedik. Bunun
sebebi burdaki "gıcık oluyolar", "bilmiyorsun", eleştirilerini yapanlar
değildir. ( Kişisel olarak kimse almasın herkes zamanında ne dediğini
biliyor ) Linuxu o zamanlar bize sevdirenler nasıl bir etki yarattıysa
üzerimizde her imkanda linux diyorduk. linux konusunda tek bildiğimiz bi
evimiz var linux.org.tr, birde biz anadolu insanıyız ya, çıkarcılıktan çok
çakmayız insanları sever yapabiliyorsak bilgimiz imkanlarımız dahilinde
destekleriz. nede olsa biz gibi insanlar la dolu orası diyorduk.

Ne diyim 1996 dan buyana attığım mail sayısından fazla mail attım dün bu
listeye çünkü yanlış olan bişiler vardı ev diye bildiğimiz mekan da,
abicilik kardeşlik gitmiş yerine cehennem zebanileri, destek ( ticari )
vermek için hede hödö yapanlar, özellikle de belirtiyim bana 2 satır
okumuyon diyenler virgül felan diyenler daha konu nerden geliyor onu bile
bilmiyolardı,

Desteği bile ticari etmişler memlekette daha ne diyim yürüyün arkadaşlar
benim gibi insanların desteği de size ücretli artık sizler bişeyleri
paylaşacağınızdan çok satmayı hayal ederek takılmaya başlamışsınız
ortamlara, yarın linux standında duran elemanlarınız gün gelir "destekli(?)"
olur, forum yazılacaktır "destekli(?)" olur, logo tasarlanır "destekli(?)",
manualleri bile "destekli(?)" yazarlar bir gün çünkü enayi mi millet "armut
piş ağzıma düş" yapıyor LKD neden beleş biracı LKD ( öyle olup olmadığını
tartışmayacam tartışılmayacak bi konu )

Beleş bira kavramı nerden geldi bilmiyorum hiç haz da etmedim birayı da
sevmem, ama seveni severim ayrımcı değilim ben, dün özgür platform olduğunu
düşündüğüm yerde belki 10 belki 20 (bilemiyorum ) kişiye gördüğüm bir hatayı
savunmak zorun da kaldım, her gelen bi önceki mesajdan alakasız bişey
(pasaj) çıkarıp bi soru daha sorup birilerini suçladığımı idda ederek tekrar
geliyordu, anlatmaya çalıştığım sürece yine yeni birisi çıkıp daha olayı
bile okumadan eleştirmeye başladı , ( yine kişisel almayın ) - ne
oluyoruz - demeden başka biri çıkıp neden nokta koymuyon bile dedi . pes
dedim ya tartışma platformu denilen ortamda güzel türkçe ve edebiyat
arandığını da öğrenmiş oldum. Benim edebiyatım kötüyse kardeşim linux
öğrenmek için edebiyat dersi almam gerekiyormuş yani, bunu çıkardım ben.
Linux nedir diye soranlara böle mi aktarıyım ben - edebiyat dersin iyi ise
kullanabileceğin ( özgür ) işletim sistemi - diyeyim insanlara. Çıkın sokağa
yolda yürüyün bakalım kim size kafasını çevirip bakıyo. burda olduğunuz gibi
agresif tavırları dışarda yaptığınız zaman size insanlar nası bakıyo.

Bana çıkıp başka kişilerin yazmış olduğu nasıl soru sorulur dökümanlarını
okutmaya çalışıyolar. ya eğer birazcık o dökümanı ciddiye alarak okuyosanız
cevap vermez delete tuşuna basarak benden ve beleşçilerin hepsinden
kurtulmak dururken, neden laf atmak kötülemek gibi davranışlarda
bulunursunuz ki. listede yönetici var cezasını verir, senin haddine mi
liste yöneticisinin haklarını kullanmak bahsettiğiniz dökümanı okudum güzel
bi döküman düzen sağlamak adına iyi yazılmış bir şey ama kabul edin ki hiç
biriniz %100 o dökümana uymuyorsunuz.

Hani özgür platform du ya linux sohbet platformu ; İnsanların linux hakkında
SINIRSIZ sohbet edeceği yer, - acaba- diye düşünmeye başladım kendi kendime
tartışma başlatmak yasak, doğru olsun veya yanlış olsun düşündüğünü ifade
eden 1 gün yada yarım gün ceza alıyo, hele hele bide ben emek veriyorum, sen
vermiyorsun tarzı bir kozu olanın eline düştüysen, sonra ne özgürüm diye
düşünmeye başladım ne sınırsız bir platformda yazışıyormuşum dedim kendi
kendime, evet dün gece ilginç tir ( sanırım "suçlamıyorum" ) ceza da aldım,
benden sonra yazılanları göremedim ve liste web arayüzünden tespit ettim
bunuda, hoş yine okudum bunları, "mail sunucun meşkuldür demeyin onuda ben
yönetiyorum geleni gideni biliyorum " , orda dikkatim birden linux dernek
listesinin kayıtlarına gözüm kaydı ilginçtir "LİNUX NEDEN KULLANILMIYOR "
vari (tam hatırlamıyorum) bi başlık var orda okudum, insanlar linux neden
kullanmıyor diye tartışılyor, nasıl bişiler yaparız diyolar, düşündüm daha 2
dakka önce fikrimi paylaştım diye özgür denilen yerden cezalandırılarak
uzaklaştırıldım , kendi kendime "DAHA ÇOOOKKK BOŞ KÜREK ÇEKERSİNİZ" dedim
( aksini idda edenlerle de tartışmayacağım ) daha yazacak söyleyecek çok
şeyim var ama sıkıldım artık heyecan şevk istek ne varsa bitti.

Listeye göndereceğiniz hiç bir maile karşılık vermeyeceğim. Yorumlarınızı ve
eleştirilerinizi , tartışmak istediklerinizi mail adresime atarsanız. 1 gün
daha ceza yememiş olurum.

Not : Kimseye bişi demiyorum bu mesajda ben duvarla konuşan bi insanın
görüşlerini aktardım sizlere mesaj içinde, eğer her hangi bir kişi "burda
beni örneklemiş" diye düşünüyorsa yanlış düşünüyo ben onları duvar a yazdım

İyi Çalışmalar

Aykut ARDIÇ