Re: [Linux-sohbet] telekomda yabancı ozel tekel istemiyoruz

From: Murat Koç (muratkoc@kivi.com.tr)
Date: Mon 01 Aug 2005 - 17:54:18 EEST

Merhaba,

> Bence burada bi sıkıntı var arkadaşlar
>
> Bilmeyen destek vermesin yaklaşımı :

Bir sıkıntı yok.

Destek kavramından ne anladığınıza bağlı. Ben destek kavramından bahsederken
listelere mail atılmasından bahsetmiyorum. 2 tane apache kuran birinin kalkıp
"ben bu işi biliyorum" diyerek şirketlere/kurumlara giderek destek vermeye
çalışmasından bahsediyorum ve karşı olduğum şey bu zaten.

Çünkü çok büyük çoğunluğu bu şekilde yapılan işlerin kelimenin tam anlamı ile
berbat.

Bu şekilde yapılan işler ise tehlike Linux'un yaygınlaşması için. Çünkü kötü
bir izlenim yaratıyor Linux'a karşı.

Bugün büyükler biliyorsunuz Linux işine girdiler ama nasıl girdiler? 2 tane
üniversiteden yeni mezun amatör olarak Linuxla ilgilenen çocuk alıp onları
karşılaştıkları her işe sokmaya çalışarak. Sonuç? Fiyasko.

O çocuklar ayrıldığı zaman işten artık destek vermiyoruz moduna girdiler. Ha
ayrılmayıp destek vermeye devam edenler neler yapıyor derseniz sistemleri
mahvetmekle meşguller.

Her hafta 2-3 tane bu şekilde sistemi toparlıyoruz. Neler neler var anlatsam
inanamazsınız ve bunları yapanlar hep büyük şirketler :)

Cluster kurduk diyerek manuel olarak switch yaptırandan tut, sistemi update
ediyorum diye uçurana vs vs. Kaç tane bu şekilde kurulmuş olan sistem var
belli değil.

> Bu konuda çok sert eleştirilerde bulunan arkadaşlar işi iyi bildiklerini
> kanıtlamış kişilerin destek vermesi taraftarı ama nedense yada ne hikmetse
> bu arkadaşların ( kazanç ve geçim dünyası ) hiç bir zaman vakitleri olmuyo
> e şimdi sonuç olarak nereye geldik yani bilenlerin vakit zaman ve maddi
> imkan yetersizliği sebebi ile bişey öğrenemeyen öğrenmek istese de kör
> topal öğrenen bir grubuz. iyi ki google diye bişi var tüm linux camiasını
> kurtarır (!) bırakın bu muhabbetleri

Google olmasa da döküman okumasını araştırmasını bilen istediğini yapabilir.
Listelerde destek vermekten bahsetmiyorum zaten ben.

> Birde açıkçası artık o kadar çok agresif bi grup olduk ki bu listeye soru
> sormadan önce 30 kez düşünüp yazssammı kargaşası içerisinde çekinerek mail
> atıyor olmak açıkçası özgür yazılım sevgi, saygı sloganlarının ( sadece
> özgürü) doğru gerisi yalan zaten bu tip mailler geldikçe de git gide
> insanlar bu platformdan soguyor. Öcü müsünüz kardeşim siz

Düzgün sorulan sorulara hiç öyle agresif cevaplar gelmiyor. Agresif cevaplar
neden geliyor peki ?

1-) Kendi işi olduğu halde nasıl olsa birileri cevaplar diye buradan armut piş
ağzıma düş yapanlara. (Beleş Bira felsefecileri)

2-) Soru sormasını bilmeden soru soranlara. Bunun için kimse de kırılmasın
darılmasın yok bilmiyoruz etmiyoruz diye. Biraz düşünerek sorulmuş olan bir
soruya elbet cevap gelir. Ama

"XXX dağıtımını kurdum internete çıkamıyorum"

gibi bir soruyu ise direk sallarım. Aklı başında bir adam böyle bir soru
sormaz. Sormamalı da zaten. Böyle soru soranlar hiç bakmıyorlar mı
yazdıklarına? Aynı soru size sorulsa nasıl cevap verirsiniz? Milyon defa
artık "ya detay ver kardeşim" demekten insanlar sıkıldı ama inadına sanki
böyle sorular geliyor.

3-) "Acil acil acil" başlıklı mesajlara. Ben ne zaman böyle bir mail görsem
aha yine biri dağıtmış sistemi diyorum. Şimdi eli ayağı tutuşmuş ne yapacağım
diye bakıyor. Ki bu şekilde atılmış olan maillerin bir kısmını da bizzat
kurtardım. Tamamen başka yerlerden geldiler. Gidip bakıyorum sisteme adam
mahvetmiş sistemi kim bunu yapan diyorum. "Şu kallavi şirketten şu" bakıyorum
maillere evet bas bas bağırmış adam acil diye. Sonra gülüyorum tabii :)

4-) Araştırmadan soru soranlar. Evet google a aldığı hata mesajını yazsa
cevabı karşısına gelecek olan cevaplar. Arada insanlar google linki ile
veriyorlar cevabını daha ne?

> Ben kullanmasam linux u kime destek vereceksin 4 ısp 3 şirkete uygulama
> geliştirip yöneterek bişiler kazandığınızı düşünüyorsanız o da yalan
>
> Hayatını kurtarmak bi şirkette iyi bir pozisyonda olmak için linux öğrenip
> x y z uygulamaları ile bişiler ifade edip sonra da agresif agresif tavırlar
> takınacak arkadaş destek vermesin kardeşim onların desteğine mailine ve
> kirliliğine ihtiyacımız yok bizim ha bide Burası Linux Ücretsiz Destek
> Merkezi değil diyenlere de bu zihniyetle siz öldükten sonra sizden sonra
> geleceklere bi ........ kazandırmamış olacagınızın mesajını da verdiğiniz
> [...]

Destek verecek çok yer var :)

Şimdi şu son cümleye bakıyorum. Ben tamamlayayım oradaki ... kısmını "bir bok"
kazandırmamış olacaksınız demek istemişsiniz. Sonra Yağmurun maili idi
sanırım da "Bu arada ben "...." ile yazdığım yere siz argo kelime
koyuyorsanız kendi kişiliğinizdir beni suçlamayın" diye bir kıvırma hareketi
yapmışsınız.

Çocuk değiliz herkes ne demek istediğinizi orada anlıyor.

Evet burası "Linux Ücretsiz Destek Merkezi" değil. Bunu anlayın, bir kenara
not edin monitörünüzün yanına yapıştırın.

Burası "Ücretsiz Linux Bilgi Paylaşım Merkezi" ve sizin eski, kaprisli, asabi
dediğiniz insanlar yıllardır burada 1000lerce kişinin sorularını cevapladı ve
bilgilerini paylaştı.

Paylaşmaya devam ediyor ve edecek ama "beleş bira" felsefesinde olanlarla
değil.

Beleş biracılar arada çıkar "ya niye bana cevap vermiyorsunuz, burası nasıl
yer, hepinizin kıçı kalkmış" vs türü şeyler söyler sonra giderler. Bu
yıllardır belirli aralıklarla tekrarlanmıştır. Sonuçta bilgi almak isteyen
alır diğerleri ise ancak bağırır çağırırlar.

--
Murat Koç
Kivi Bilişim Teknolojileri