Re: [Linux-sohbet] Bitkeeper

From: Doruk Fisek (dfisek@fisek.com.tr)
Date: Thu 28 Apr 2005 - 13:22:28 EEST

Merhaba,

Thu, 28 Apr 2005 12:58:42 +0300 tarihinde Murat Koç <muratkoc@kivi.com.tr>
soyle yazdi:

MK> Burada ne oluyor bitkeeper kullanıyorsun adamın lisansını kabul
MK> ediyorsun sonra reverse-engineering yapıyorsun onun protokolunu
MK> kullanıp ona karşı ürün yapıyorsun.
MK> Bu nedir peki?
Saniyorum durum o sekilde degil. Andrew Tridgell'in Bitkeeper'in kendi
istemcisini herhangi bir bicimde kullanmamis durumda. Sadece akan veri
uzerinde calisma yaparak buna ulasti ve zaten o nedenle Bitkeeper lisansini
da ihlal etmiyor. Bitmover'i cildirtan da, surekli bastan anlastiklari
sartlari degistirmelerine ragmen kendi lisanslarinin bu iste ise yaramamis
olmasi.

Sahipli yazilimlar ile ortak calisabilmek icin benzer bir sey ilk defa
yapilmiyor. Andrew Tridgell Samba'nin Windows aglari ile iletisim
kurabilmesi icin benzer bir calisma yapmisti. OpenOffice Word
dokumanlarini, Excel tablolarini, PowerPoint sunumlarini acarken
Microsoft'un bayildigini sanmiyorsunuz herhalde. Bitkeeper olayindaki tek
fark, yazilanin henuz daha prototip olmasi ve tam olarak karsilayacak
durumda olmamasi. Cekirdek listesinde Linus Torvalds boyle dusunenin salak
oldugunu soylemis olsa da, ben o salak sifati severek kabul edebilirim --
dusuncesinde ciddi bir iki yuzluluk / cifte standart soz konusu.

Ortadaki tartisma aslinda donup dolasip eski dost "ozgur" yazilim mi "acik
kaynak kodlu" yazilim mi sorusuna gelip dayaniyor. Yani ozgur yazilimi
ozgur oldugu icin mi, yoksa sadece acik gelistirme modeli teknik
olarak daha iyi urunler cikmasini sagladigi icin mi kullaniyoruz?

Sen de bu ayrimdaki rengini net olarak yillardir yazilarinda belirtiyorsun
zaten.

                               Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693