Re: [Linux-sohbet] Linux Dağıtımları

From: Ali Alphan Bayazit (alphan@princeton.edu)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 07:00:43 EEST

Selamlar,
Hobi olarak istiyorsaniz hepsi iyi, slackware, lfs, gentoo,
mandrake,freebsd vs

kullanmak istiyorsaniz,
o zaman debian, her alanda

kendi derlemenelerinizi (tar.gz) yapmanin, daha sonra guvenlik
problemleri cikabiliyor,

o yuzden gene debian(apt) diyorum

gentoo turu derlemeler ise sizi tatmin edebilir, ama hemen hemen herseyi
bastan derlemek, ne server ne desktop makinede zevkli olmuyor, arti bi
dolu yer problemi, her guncellemede tekrar derlemek filan...

ben bi tek kernel i ve firefox u derliyorum, kernel i debian dan
indiriyorum, firefox u cvs den. firefox butun mozilla kodugunu
gerektirdigi icin, yuzlerce megabayt gerektiriyor

digerlerinin acikcasi pek bir artisi kalmadi gunumuzde,
slackware bizi linuxle tanistirdigi icin saygi duyuyoruz ama,
istedigimiz gucu vermiyor, bence slackware i sevenlerin cogunun sevgisi
de tarihidir. ayrica tek kisilik dagitim fikri de sakat, yani
zorlugundan cok, ozgur yazilimin mantigina aykiri geliyor bana

neyse, yazmicam diyordum ama gene de yazdik iste
saygilar

--
Ali Alphan Bayazit <alphan@princeton.edu>