[Linux-sohbet] Linux Dağıtımları

From: Alper KANAT (tunix@raptiye.org)
Date: Thu 14 Oct 2004 - 01:09:22 EEST

Bu konuda sıyırmak üzereyim.. Red Hat ve Fedora ile başlayıp, MDK, Suse,
Debian ve son olarak Slackware ile 2 yıl süren bir geçmişe sahibim.
Slackware'i seviyorum. Ama kafamı devamlı kurcalayan Debian, Slackware
ikilemini artık sonuçlandırmam lazım..

Debian'cı bir arkadaşımla tartışırken Patrick amcamın dağıtımdan
vazgeçmesinden falan bahsetmiştik. Ya da Allah korusun adama birşey olsa
dağıtımın akıbetinin ne olacağının belli olmadığını, Debian'da böyle
birşey olmayacağını söylemişti. Bunun çaresinin düşünüldüğünü sanıyordum
hep.. Ama son haberler böyle söylemiyor.

GNOME, Slackware dağıtımının gelecek sürümlerinde kaldırılma riskiyle
karşı karşıya... Konuyla ilgili ayrıntılı bilgi FM'de var.. Yerine de
illa bir GNOME gelecekse bu Dropline olabilirmş... Benim Slackware'i
tercih etmemdeki en büyük neden içindeki yazılımların "sadece uyum
içinde çalışabilecek kadar" parmaklanmasıydı. Yani paketler en sade
halleriyle geliyorlar. Debian'da çok modifikasyon var buna karşılık da
stabilite geliyor. Ama Debian'da da bilmediğim çok şey var. Kuracaksam
da Net Install ile uğraşmak istemiyorum yeniden.. En güncel dağıtımı
çekip onun üstüne Current'a çıkarmak istiyorum Slackware'deki gibi...

Linux From Scratch fikri geliyor aklıma ama çok zor olsa gerek yeni bir
Linux dağıtımı yaratmak.. Bilgisayar Mühendisliği 2. sınıf öğrencisiyim
ve Linux'u herşeyiyle de öğrenmeye niyetliyim. LFS denersem çok faydalı
olacakmış gibi geliyor ama o arada ne yaparım bilmiyorum.

Debian'ın konfigürasyon pencereleri, açılış scriptlerinin durumuyla
ilgili falan hiçbir bilgim yok. Nasıl kurmam gerektiğine karar
veremiyorum. Yurttaki bağlantı yerlerde şu anda.. Net Install saatlerimi
alır ki aldığımda da salak salak şeylerle uğraşmaktan dağıtımı ayağa
kaldırıp X'e girip geri kalan işlemlerimi yapamamıştım.

Bir de ben çok hassasım bazı şeylerde... Kendi kernelimi derleyeceğim,
X.Org kullanacağım falan... apt-get install x-window-system sanırım
XFree86'yı kuruyor mesela... APT'yi daha önce Fedora'da kullandığım için
mantığını falan iyi biliyorum.

Bana ne önerirsiniz arkadaşlar ? Teşekkürler...

--
Alper KANAT
http://raptiye.org