Re: [Linux-sohbet] Uludag dagitimi

From: Baris Metin (baris@uludag.org.tr)
Date: Tue 30 Nov 2004 - 18:52:52 EET

Salı 30 Kasım 2004 12:28 tarihinde, Ozer Tayiz şunları yazmıştı:
> Yaw Uludağ demişken bişi sorucam, şenlikte daha Tübitak'tan yazılı bir
> karar çıkmamıştı programın GPL lisanslı olacağı hakkında, şimdi de web
> sitesine baktım, açık kaynak lisans,
> http://www.uludag.org.tr/proje_ana_sozlesmesi/index.html sayfasında,
> "varsayımlar" başlığında ele alınmış.
>
> Walla sözleşme dediğinin varsayımı falan olmaz, ya yazılıdır, ya
> değildir. Bu nasıl iş, ben anlamadım. Var mı bu konuda bir gelişme?
> Merak ettim de...

"Varsayımlar" ile elimizde olduğunu düşündüklerimizi belirttik.

Proje ana sözleşmesi (Project Charter - ana sözleşme/beyanname) standart
şablonlara göre hazırlandı (CxOne kullandık). Bu şablonun açıklamasında
belirtildiği gibi elimizde olduğunu düşündüklerimizi (şablonda Background
olarak isimlendirilmiş) belirttik. "Ana Sözleşme" anlayışında bir yanlış yok
kısaca.

Asıl soruya gelirsek :); projenin GPL olacağı konusunda bir endişemiz yok.
Fakat bunu sağlayabilmek için bir dizi prosedürü işletmemiz/sağlamamız
gerekiyor. Şu an elimizde "GPL oldunuz!" bir yazı yok, fakat ilk ürünlerimizi
çıkardığımız zamanlarda bunu sağlamış oluruz diye tahmin ediyorum.

iyi çalışmalar,

--
Baris Metin
http://www.metin.org