Re: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de linux neden yayginlasmiyor?....

From: Tonguc Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 18:57:11 EET

Yaa kimse üzerine alınmasın, fakat ben bu "GNU/Linux'un kurulumu,
kullanımı zordur" olayını hiç anlayabilmiş değilim. 1998'den beri
imkanım olan her platformda GNU/Linux kullanıyorum. İlk kurduğum dağıtım
Turkuaz'dı. Turkuaz'ı kurduğum zaman klavyeye elimin değmesinin
üzerinden sadece 6 ay geçmişti. Üstelik o zamanlar kurulum programları
ÅŸimdiki kadar pratik te deÄŸildi. Buna raÄŸmen sadece o zamanki PC World
dergisinin haziran sayısında okuduğum bir yazının üzerine çevremden
hiçkimsenin yardımı olmadan oturup ilk denemede başarılı olarak
kurmuştum Turkuaz'ı. Ardından X'i ayarlamak için ertesi gün habe
gruplarına bir mesaj atmam gerekmişti, kabul ediyorum. Ama herşey
oldukça sorunsuz çalışmıştı, ben de kuzenim kurcalayıp bozana kadar 3 -
4 ay çok rahatlıkla GNU/Linux kullanmıştım. Ardından kuzenim bozunca
diskte yer açmak için sildim, birkaç ay sonra yeni bir disk alınca
RedHat kurdum vs... (Debian kurana kadar favori dağıtımım uzunca bir
süre RedHat 6.0 kalmıştı, 10 dakikada kuruluyordu). Ardından Mandrake
kurdum, ve mandrake'nin birkaç sürümüyle flört ettikten ve Dual Boot
çalıştıktan sonra Mandrake 8.0 ile tamamen GNU/Linux'a taşındım.
Mandrake'yi yanılmıyorsam birbuçuk yıl kullandıktan sonra 2002 yazında
fazlamesai.net'te Recai Oktaş'ın yazdığı gigantik Debian Woody tanıtımı
üzerine klavyem kaşınmaya başladı, Debian'a geçtim. O gün bugündür
Debian kullanıyorum, arada bazen fantastik işler çeviriyorum, taklalar
attırıyorum makinaya vs... ve arkama dönüp baktığımde geçen onca sene
içinde bir kere olsun "Yahu bu GNU/Linux ne kadar zormuş" dediğimi
hatırlamıyorum.

Aynı zaman dilimi içinde Windows kullandığım zamanlarda ise Windows
altında birçok işi yapmakta zorlandığımı hatırlıyorum. Ve size birşey
söyleyeyim mi sanıyorum Windows her geçen sürümde biraz daha zorlaşıyor.
Doğrusu Windows 98 ile uğraşmak Windows XP le uğraşmaktan çok daha zor.
Artık saçlarımın bana kalmasını istediğimden Wİndows kullanmıyorum. Fkat
işyerinde olsun, evde kardeşimin bilgisayarında olsun yer yer Windows
ile hala uÄŸraÅŸmam gerekebiliyor. Her seferinde de "Yahu bu windows ne
kadar zormuÅŸ" diyorum.

Bilmiyorum belki benim bilgisayarı daha ilk kullanmaya başladığım
zamanlardan itibaren her iki sistemle de sık sık çalışmış olmamdan,
belki haber gruplarıyla başlayıp e-posta listeleri ile devam eden
kolayca yardım alma alışkanlığımdan belki de yıldızların benim Turkuaz'ı
kurduğum gece aldığı konumdan ama GNU/Linux hiçbir zaman bana zor
gelmedi, aksine her zaman anlaşılırdı...

Size tavsiyem GNU/Linux dünyasına bir de alışkanlıklarınızı geride
bırakıp, önünüzdeki sistemin yepyeni ufuklar, yepyeni kavramlar ve
sitemin temelinden en uç noktasına kadar yayılmış köklü bir felsefe
içerdiğini aklınızın bir köşesinden ayırmayarak bakmanız. Belki o zaman
bu güzelliği daha iyi görebilirsiniz. Ve emin olun bu özgürlük hissi
bağımlılık yapan birşey, bir defa hissederseniz hayatınızın her anında,
her alanında aramaya başlayacaksınız.

Not: Yazınızı ben de merakla bekliyorum.
Not2: İmkanınız varsa Mandrake'yi boşverin. Debian kurun.

Sun, Nov 28, 2004 at 10:35:28AM -0500 Tarihinde ozgur gursoy DemiÅŸki :
> cunku elimde bunlar vardi. alternatiflerim , redhat 8, slackware 7.2 -
> 9.1 - 10.0 du ama slackware cdsi ilginc bi sekilde kurulmayinca update
> yaparim die manrake 9.0 kurdum. Paket Yoneticisinden update yapmaya
> calistigimda "zaten en yeni sistemi kullaniyorsunuz" seklinde bi ileti
> aliorum :) cok kasiliyor alet. Programlar calisayim mi calismayayim mi
> karar veremiyor gibi bi sey. illa ki bi sebebi vardir ama abimin dedigi
> gibi cdrom dan cd yi cikartmak icin komut yazmak icin zamanimiz yok ...
> ya da bunun otomatik olmasini ogrenmek icin. inanin kurulumdan bu yana
> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
"We all agree on the necessity of compromise.  We just can't agree on
when it's necessary to compromise."
             -- Larry Wall in  <1991Nov13.194420.28091@netlabs.com>