Re: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de linux neden yayginlasmiyor?....

From: Umit Bozkir (bozkiru@bunalmis.com)
Date: Sun 28 Nov 2004 - 16:46:21 EET

Paz, 2004-11-28 tarihinde 11:06 -0500 saatinde, ozgur gursoy yazdı:
> peki...
> 1 hafta once bir dostumla hararetli bir sekilde tartisiyorduk. Windows
> mu daha kullanici dostu yoksa linux mu diye... ben hararetle Linux' u
> savunuyordum. Ancak, her ne kadar savunsam da Linux' un bu konuda
> Windows' a gore biraz cocuk kaldigini kabul edersiniz. Kullanici
> Dostlugu konusu ogrenildikce fikir degistirilecek bi sey degil bana
> gore. Linux cdsini cd-romdan iceri sokup kurana kadar ki ve ondan
> sonrasini yazsaydim keske. hic bi sey bilmeyen (windows da dahil) bir
> insanin gozuyle neler yasandigini yazsam bana hakvereceksiniz.
> [...]
 Ortak bir nokta bulacagiz ama sizin farkli farkli konulari ayni tabanda
tartismaniz biraz ugrastiriyor.Bir yerlerde (muhtemelen webde) "Unix is
user friendly OS, not stupid friendly" gibi bir sey yazar.Turkce'ye
"Unix kullanici dostu bir isletim sistemidir,aptal dostu degil" seklinde
cevrilir ama burada aptal istenilen anlami tam olarak vermiyor.Aptal
biri makinayi acmadan islem yapmaya calisir (Baska bir kelime bulmak
gerekli).

 Oncelikle size gore "cocuk kalmasinin" bize getirdigi bazi avantajlar
mevcut.Bir usbnin,cdromun her durumda herkez tarafindan takilip
cikartilmasi uygun degil.
Diger yandan Konqueror'un cokmesi,yakinda arayip da bulamayacaginiz
paketler,guvenlik aciklari vs yuzundendir ki yeni surum bir dagitima
gecmeniz tavsiye edilir.Ancak gozden kacirdiginiz baska bir noktaya
deginmeden gecemeyecegim.Son zamanlarda yazilan viruslerin cogu,daha cok
makinaya bulasmaya calistigindan neredeyse sistem bakimi yapacak kadar
gelismislerdir.Mandrake'nin bahsettiginiz ve su anda kullandiginiz
surumunde "hala" bir virus yazilabilmis degil.Yani cokmeler bir virus
yuzunden olmadigi gibi sistemi kararsiz hale getirecek kadar buyuk bir
sorun degil.Umarim 1. cdyi cekmeye baslamissinizdir.

 Kurulum kolayligi konusunu Sn. Ahmet Yildirim yazmis.Ek olarak grafik
arayuz olmayan bir ekranda ayni islemleri (bolme,bicimleme,onyukleyiciyi
etkin bir sekilde ayarlama) GNU/Linux kurulu sisteme,alisik oldugunuz
sistemle yapmayi deneyin.Bu kadar ayrintili islemleri tek duze bir
sekilde yapmak ayri,istege gore ayarlamak ayri.E tabiki bu biraz ugras
gerektirir.Sonucta kurulum yaparken ctrl+alt+f3 ctrl+alt+f4 tuslarina
basip neler oldugunu gorebilirsiniz.Yoksa Sn Yildirim'in dedigi gibi
kurulu sisteme zarar vermemeye ugrasmadan,herseyi silip-bicimleyip
kurulum yapmak elbette kolay:)
Iyi calismalar.