Re: [Linux-sohbet] Re: RE: [Linux-sohbet] ; sonrada Türkiye'de linux nedeny ayginlasmiyor?....

From: Mesut Guler (mesut@egemenyazilim.com)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 12:31:33 EET

Pzt, 2004-11-29 tarihinde 11:55 +0200 saatinde, dj yamba yazdı:
> Paket programlar konusunda haklısınız ama hiç lks olsun eta olsun
> ...vs gibi kuruluÅŸlara
> mail atıpta sordunuzmu,"bunun linux sürümü varmı,-yoksa-,ne zaman
> çıkar yada linux geçişle ilgili bir projeniz varmı???".Belki adamlarda
> bunu düşünüyorlardır,belki bunun için bir mailde yeterli olmayabilir
> komuoyu oluşturmak ta gerekebilir,bunun için bu paketlerin çıkmasını
> beklemektense yazılımcı arkadaşlar grup oluşturup -kolay değil
> biliyorum ama denenebilir- yeni bir paket programı yazmayıda
> deneyebilirler...
> Bol Linux'lu günler...

evet haklisiniz, paket program gelistiren sirketlere ulasip onlardan
linux versiyonlari istemek gerekli. yada onlari linux versiyonunun
olmasi gerektigine inandirmak lazim. inanmasalar bile linux kullananlar
da var, o da bir pazar diyeceklerdir. kisa vadede bu girisimler sonuc
vermese da ileriki asamalarda istedigimize ulasabiliriz.

yanilmiyorsam GPL olan muhasebeci diye bir program vardi. en azindan bu
programi gelistiren arkadasa yada arkadaslara destek vermek gerekir. bu
destegin illa kod yazmakla da olmasi da gerekli degil. bu programi
kurup, gorebilirsek buglari yada eksiklikleri bildirmek gerekli. onu
bile yapamazsak en azindan yazan arkadasa bir mail atip, calismalarindan
dolayi tesekkur ederek moral destegi vermek bile onemli. en azindan bu
arkadas emeginin farkedilmesinden dolayi mutlu bir penguen olacaktir.
belki calismalarini daha da hizlandiracak daha buyuk bir inancla
programi gelistirmeye devam edecektir.

programi onceden indirmistim zaten ama vakit bulamamistim. simdi kurup
bir bakayim en azindan. bu kadar laf ettik sunu yapalim bunu yapalim
diye simdi bir sekilde destek vermezsek ayip olur :)

iyi calismalar.