[Linux-sohbet] Mesele ozgurluk, kolaylik degil (Re: Bir Linux Kurulum Hikayesi (acemi gozuyle))

From: Ozer Tayiz (info@teknobilge.com)
Date: Mon 29 Nov 2004 - 14:17:16 EET

Merhabalar,

+1000 (Yani, %1000 katılıyor, acayip destekliyorum... :-) )

Aşağıda Serdar Köylü hocamızın Çağlar'ın yazdıklarına katılmamak mümkün
değil. Temel sorun, kolaylık/zorluk sorununun ötesinde, özgürlük sorunu,
kendi bilgisayarının, yazılımının efendisi ya da kölesi olma sorunu.
Okuyunuz kurduğunuz işletim sisteminde kabul ettiğiniz EULA'yı
dikkatlice, sizin konuşma özgürlüğünüzü bile kısıtlar, Microsoft'dan
izin almadan, "performansı düşük, çalışırken şöyle böyle sorun çıkardı"
diye konuşamazsınız, yazamazsınız bile. Aldığınız yazılım, sizin
değildir MS'undur, ve size binbir koşul altında kullanma hakkı verilmiştir.

Kölelik kolay, özgürlük zordur. Önünüze verilen işi yapar, yemeği yer,
hiçbir soru sormadan yaşarsanız, öğrenmek, sorgulamak, özgürlük için
mücadele etmek "zahmetine" girmeden, esir kampında da rahatlıkla
yaşabilirsiniz. Özgür olmak için, sürekli araştırmalı, kendinizi
geliştirmeli, sizin özgürlüklerinizi kısıtlayan, ve bunu sözde "sizin
iyiliğiniz için yapanların" türlü çeşitli entrikalarına karşı uyanık
olmak gibi zorunluluklarınız vardır...

Bugünün tekellerinin (MS dahil) bize dayattığı (köle) yaşam biçimi, ben
dahil, hepimize bir miktar bulaşmış durumda. Bu yüzden, Linux'un (bir de
İnternet'in) özgürlüğü, hepimize rahat bir nefes aldıran, özümüzdeki
özgürlüğü hissettiren nadir rastlanan bir ortam... Hele Amerika'nın
(dünyanın sözde en özgür ülkesinin) 9/11 saldırıları sonrasında çıkan
"Patriot Act" ve "Homeland Security" gibi yasalarının, Nazi
Almayası'ndaki yasaları solladığı bir dönemde...

Gerçek şu ki, "Teröre karşı savaş" aslında "Bireysel özgürlüklere karşı
savaş". Tüm dünyada, tek bir güçlü dünya devleti kurup kalan herkesi tüm
özgürlüklerinden mahrum edip, onun kölesi haline getirme çalışmalarının
bir parçası. Irak, petrol kaynaklarını uluslararası petrol tekeline
vermek istemediği için işgal edildi. Türkiye, şu anda,
kaputilasyonlardan beter anlaşmalara imza atmış ve egemenlik güçlerini
kaybetmiş durumda. Mesela, biz de bor, petrol ve altın madenlerimizi
kontrol edemiyoruz. Bunları millileştirmeye kalkarsak, Amerika Irak'a
yaptığı muameleyi bize de yapabilir.

MS, ve yazılım patentleri ve DMCA mücadelesi veren büyük yazılım ve
sinema-müzik tekelleri de, bu operasyonun bilişim ve dijital medya
ayağı. Linux ve Açık Kaynak Yazılım, ve Özgür İnternet, önlerindeki en
büyük engel.

En ufak bir katkısı bulunan (Linux kuran, deneyen, çektiği sıkıntılara
çözüm aramak için soru soran dahil), tüm camiaya sonsuz teşekkürler.

İyi çalışmalar,

Özer Tayiz

Bakınız:

Patriot Act ile Hitler'in Enabling Act'i arasındaki karşılaştırma:

http://www.rense.com/general58/diff.htm

Nazilerden kurtulmuÅŸ bir yahudinin deÄŸerlendirmeleri:

http://www.freedom-force.org/freedomcontent.cfm?fuseaction=voicenazi&refpage=issues

Edward Griffin'in 9-11 saldırılarından 3 gün sonra yaptığı 13 tahmin.
Hepsi gerçekleşti.

http://www.freedom-force.org/pdf/13predictions.pdf