Re: [Linux-sohbet] listedelerdeki maillerin dil kodlamasi hakkinda

From: Enver ALTIN (ealtin@parkyeri.com)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 15:17:27 EET

Merhaba,

On Fri, 2004-11-12 at 12:21 -0500, Ali Alphan Bayazit wrote:
> evolution'i Tukce calistirinca bile duzelmiyor,
> o bisey degil, hadi insanlar Turkce karakter kodlarini girmiyorlar email
> programlarina, bunu bu taraftan cozebiliyoruz, ustune yazarak.

Evolution'da View \ Character Encoding menusunden Turkish (ISO-8859-9)
veya UTF-8 gibi birkac olasiligi deneyerek Turkce karakterlerin
goruntulenmesini saglayabilirsiniz.

> ama, ozellikle bazi tipler inat ediyorlar Turkce destegi olmayan
> webmaillerden Turkce karakter gonderiyorlar

Yahoo ve Hotmail gibi. Aslinda her ikisinin de e-posta tercihleri
menulerinde gonderilecek metinlerin dil kodlamasinin secilmesini
saglayacak bolumler var, fakat genellikle bilinmiyor.

Neden UTF-8 kullanmazlar, anlamiyorum. Kokten cozum, her turlu soruna.

> sonucta duz metinin icersinde #207 gibi sacma sapan html kodlari ortaya
> cikiyor. bunu da html e kopyalamak tan baska cozum kalmiyor (en azindan
> evolution da), ki o durumda da ben ugrasmiyorum

Bu da, webmail uygulamalarinin bazi Turkce karakterleri HTML entity'ler
ile degistirmelerinden kaynaklaniyor.

Ozetle, eger bir e-posta icerisindeki Turkce karakterleri
okuyamiyorsaniz ve standartlara uyumlu Evolution, Mozilla gibi yetenekli
e-posta yazilimlari kullaniyorsaniz, sorun sizde degildir.

Iyi bayramlar

--
Enver ALTIN                   |        http://skyblue.gen.tr/
Software developer @ Parkyeri |      http://www.parkyeri.com/