Re: [Linux-sohbet] listedelerdeki maillerin dil kodlamasi hakkinda

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 19:21:57 EET

On Fri, 2004-11-12 at 19:06 +0200, mesut guler wrote:
> bu dil kodlamasi yuzunden, resmen iskence cekiyorum. hele bazilari
> var
> hic bir sekilde karakterleri duzgun goremiyorum. hangi formati
> kullaniyolar cozemedim gitti. acaba listede dil kodlamasi icin bir
> standart mi getirilse. gerci pek bir sey degismez, malum biz turkler
> yine bildigimizi okuruz :)
> M$ outlook wine ile linuxda calistirilmadigi surece linuxda calisan
> mail
> istemcilerin cogu (belki de hepsi) maildiri destekliyor. :)
>
> iyi aksamlar, hayirli bayramlar

valla ben de cok cekiyorum,
sunu soyliyebilirim,

evolution'i Tukce calistirinca bile duzelmiyor,
o bisey degil, hadi insanlar Turkce karakter kodlarini girmiyorlar email
programlarina, bunu bu taraftan cozebiliyoruz, ustune yazarak.

ama, ozellikle bazi tipler inat ediyorlar Turkce destegi olmayan
webmaillerden Turkce karakter gonderiyorlar
sonucta duz metinin icersinde #207 gibi sacma sapan html kodlari ortaya
cikiyor. bunu da html e kopyalamak tan baska cozum kalmiyor (en azindan
evolution da), ki o durumda da ben ugrasmiyorum

sorun tabi salak outlook (express) ve benzeri programlarin bunu kale
almadan gostermesinden kaynaklaniyor sanirim ki bu sorunu az bir kisim
yasiyor

size de iyi bayramlar bir daha

--
Ali Alphan Bayazit <alphan@princeton.edu>