Re: [Linux-sohbet] listedelerdeki maillerin dil kodlamasi hakkinda

From: Ali Alphan Bayazit (listeci@bayazit.net)
Date: Sat 13 Nov 2004 - 23:31:52 EET

On Sat, 2004-11-13 at 15:17 +0200, Enver ALTIN wrote:
> email
>
> Evolution'da View \ Character Encoding menusunden Turkish (ISO-8859-9)
> veya UTF-8 gibi birkac olasiligi deneyerek Turkce karakterlerin
> goruntulenmesini saglayabilirsiniz.

ustune yazmaktan kastettigim oydu, ama ozaman su sorun oluyor,
8859-9 u seciyorsunuz, baska biri utf-8 ile gondermis oluyor, sonra onu
duzeltiyorsunuz, gene baska biri 8859-9 falan, degistir dur yani
dedigim gibi ben ona da raziyim, asil sorun webmaillerin zahmet edip
cevirmedigi html karakter kodlari

> Yahoo ve Hotmail gibi. Aslinda her ikisinin de e-posta tercihleri
> menulerinde gonderilecek metinlerin dil kodlamasinin secilmesini
> saglayacak bolumler var, fakat genellikle bilinmiyor.

aslinda yahoo.co.uk kullanmadigim icin o konuda yorum yapmadim,
bilmiyorum varmi destegi, ama destegi olmadigini bildigim bi kac
uygulama var.

> Neden UTF-8 kullanmazlar, anlamiyorum. Kokten cozum, her turlu soruna.

adamlar farketmiyorlar ki sorun yasattiklarini, bu da outlook tarzi
programlarin yuzunden heralde

> ortaya
> azindan
>
> Bu da, webmail uygulamalarinin bazi Turkce karakterleri HTML
> entity'ler
> ile degistirmelerinden kaynaklaniyor.
>
> Ozetle, eger bir e-posta icerisindeki Turkce karakterleri
> okuyamiyorsaniz ve standartlara uyumlu Evolution, Mozilla gibi
> yetenekli
> e-posta yazilimlari kullaniyorsaniz, sorun sizde degildir.
umarim,

ama standart da da problem yok degil,

mesela eposta basliklarin kodlamasini ayarliyamiyorsunuz, sonucta ben
konu icersinde gecen karakterleri genelde evolutionda duzgun goremiyorum
(ozellikle utf-8 icin)
bu da standart in sorunu sanki, bilmiyorum degistimi eskiden boyle idi.

iyi bayramlar

--
Ali Alphan Bayazit <listeci@bayazit.net>