Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Mert Uzbaşlı (mert@bunalmis.com)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 21:37:40 EET

Merhaba,

On Friday 12 November 2004 14:06, Serkan ATEŞ wrote:
> Bu konu başlığı ile ilgisi yok ama sanırım Turgay ZENGİN geçtiğimiz
> günlerde Mert UZBAŞLI'nın sormuş olduğu "Özgür Yazılım ve Ekonomi -yardım"
> konulu soruya iyi bir destek vermiş oldu. Mert sanırım bu sayfadaki
> bilgileri de projende kullanabilirsin...

Uyari için tesekkür ederim :) Zaten senelerdir listelerin takipcisi olarak
hazirlamayi düsündügüm arastirmada burada yer alan yazismalardan da isimi
gorecek olanlari kullanmayi dusunuyorum. Ama iktisatcilari bilir misiniz
bilmem.. Rakamlarla konusmadiginiz zaman inandirici olmazsiniz. Ben daha cok
ozgur yazilim kullaniminin yazilim gelistiren kurumlardaki organizasyonel
yapilarindaki degisik, makro ve mikro olcekte ekonomik etkileri ve kaynagi
belli olan istatistiki bilgiler kullanmayi dusunuyorum. Yani arastirma ozgur
yazilim tanitimindan daha cok, ozgur yazilim ekonomik etkileri uzerinde
olacak (olmak zorunda). Boyle bir odev hazirlamaktaki gizli amacim gelecekte
firmalarda belki yönetici, belki muhasebeci vb. sekilde para ile ugrasacak
insanlarin ozgur yazilim alternatiflerinden haberdar olmalarini ve ozgur
yazilim kullanarak kara gecebileceklerinin farkina varmalarini saglamak.
Zaten akli basinda her homoeconomicusun yapacagi gibi, amaci kar elde etmek
olan firmalardaki karar alma mercileri, dusuk maliyet ve yuksek verimlilik
saglayan sistemlere baliklama atlayacaklardir. Atlamayanlarin ise
kendilerinin kaybedecegini dusunuyorum.

Konudan kopmadan birseyler soylemek istiyorum kendi adima. Bu threaddeki butun
mesajlari okumadim ama okudugum kadariyla Devrim'in soylediklerine içtenlikle
katiliyorum :) Linux dogru kullanildigi zaman masaustunde windowstan daha
hizli, daha kararli, daha pratik, daha güvenli, daha eye-candy, daha entegre
bir yapiya sahiptir. Bunu bu kadar kesinlikle soylememin nedeni kendi
sistemimin oyle olmasi ve yalan olmasin 2.5-3 senedir internet kafe disinda
windows kullanmadan her isimi halledebilmemdir. Ustelik ben bilgisayar
muhendisligi vb. bir bolumde de okumus degilim. Programciligin p'sinden
anlamam, calistirdigim iki sunucu da ftp ve ssh sunuculari olmustur. Ayrica
birkac ozel program disinda hersey kurulum cdlerinde var.

Kisaca insan isterse hersey olur :) Linux su anda bunu yapabilecek bir yapida,
kullanmayi ogrenip ogrenmemek kullanicilarin elinde, kullanimi
yayginlastirmak isteyenler ise zaten burada :)

Sevgiler, saygilar, iyi aksamlar

> Not: İyi bir kullanıcı değilim belki ama iyi bir izleyiciyim sanırım.
> LinuxNET 2.sayı Mustafa BODUR'un Aktüel bölümündeki yazısında benim gibiler
> için "Bilgi Azmanı Penguenler" demiş. Kafamızı hep bilgiyle dolduruyoruz
> ama icraat yok :). Vakit icraat vaktidir :)...Herkesin Bayramını en içten
> dileklerimle kutluyor esenlikler diliyorum.
>
> Sevgilerimle...

Mert Uzbaşlı