Re: [Linux-sohbet] fedora core 3 ilk izlenimler

From: Serdar KOYLU (serdar@uludag.org.tr)
Date: Fri 12 Nov 2004 - 16:35:47 EET

Selamlar..

> Devrim bu biraz "fanatik linuxculuk" olmuyor mu? Buna
> biyere kadar hak verebilirim ama, madem oyle neden
> hala ulkemizde okullarda, devlet dairelerinde,
> askeriyede, hatta hatta universitelerimizde linuxun
> yayginlastigini goremiyorum? Bende mi bir ariza var da
> goremiyorum acaba??

:)

Kimsede ariza filan yok. Ama biraz isin icinde olmak gerekiyor. Buyume
hizi olarak son derece hizli bir Linux yayilimi var ama taban henuz bir
cig olusturacak kadar etkili degil. Evet, her yil Linux kullanimi belki
ona katlaniyor ama toplam hacim henuz kritik kutlenin altinda. Bir diger
husus ise, buyumeninde buyumesi. Yani 2 yil once 5 kat artarken bu yil 6
kat artiyor vs.

> Hele asagidaki ornekler hic olmamis. Yani simdi, eger
> ben sistemime pdf reader kurmadiysam daha once, linux
> bana pdf dosyalarini bir yazilim yuklemeden yine de
> gosteriyor mu?? Ya da, sistemime ekledigim donanimin
> driverlari sistemimde olmasa bile calistiriyor mu?

PDF Reader Linux icin bir tur de-facto standarttir. Pek cok sey
postscript uzerinden halledilir, PDF'te bir postscript turevidir. Bu
yuzden (en azindan bu konu ozelinde) pdf okuyucu hep el altinda olur.
Tipki Windows'un notepad'i gibi bir olay.

> Masaustunde yazilim kurma konusunda, ben yine de bir
> bilgisayar muhendisi olarak sokaktaki kullanicidan iyi
> durumdayimdir, esas onlara bakmak lazim bence...
>
> Yanlis anlasilmasin, linuxu seviyorum ha, bu yuzden
> buradayim :)

Iste bam teli burasi. Linux birisinin, bizde onu alip kullaniyor olmamiz
yanlis. Linux bizim. Daha dogrusu ayni zamanda da sizin. Bir bilgisayar
muhendisi olarak alip seyretmek degil, yapabildiginiz olcude eksigini
kapatmaniz gerekiyor. Bu Linux olayinin dogasi iste. Windows'ta su
eksik, bu fazla diye mizmiz edebiliriz. Oturup duzeltiriz, Gates amcanin
banka hesabina bir katki da bizden oluverir. Ama Linux icin
yapacaklariniz kendi cebinize kalir. Lisans parasi vermemek degil olay
sadece, kendi isinizi de gormus olursunuz.

> Fakat bir cok zengin ulke bile linuxu daha cok
> kullanma yoluna giderken onlar kadar sokaga savuracak
> parasi olmayan benim ulkemde niye boyle degil bunu
> anlayabilmis degilim. Bkz.
> http://www.ogc.gov.uk/oss/Report-v8d.htm

O kadar kotumser olmayalim. Reklam gibi olmasin:

http://www.uludag.org.tr

Evet, .org bir tur gonullu faaliyet gorulebilir ama ulkemizin onemli ve
guzide bir kurumu Linux'a kaynak ayirarak gelismesine destek olmaya
calisiyor. Eger bu faaliyette basarili olabilirsek (ki hic suphem yok)
"Linux ve ulkemiz" resmi cok degisecektir. ".org - Gonullu Organizasyon"
kavrami, herkesi tipki kernel gelistirme surecinde oldugu gibi,
kucaklamak, katkilarini saglamak, isteklerini gerceklestirmek vs. icin
mevcut. En azindan kendi bakis acinizdan "Linux'ta neyin yanlis, neyin
zor ... " oldugunu soyleyebilirsiniz bizlere ki bizde onu
duzeltebilelim..

Saygi ve sevgiler..