[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: C.Hakan POLATKAN (hakanpolatkan@efsanelinux.org)
Date: Thu 27 May 2004 - 14:33:52 EEST

Merhaba,

S.Çağlar ONUR wrote:
> 1. Gentoo bir LFS projesi ve bende duyduğumdan beri LFS'ye saygı duydum

Ben de ayni sekilde... harcadigim zamani ise bir kayip olarak
gormuyorum(LFS ile ugrasirsam). Insana bayagi birseyler ogretiyor(normal
kurulum yonergeleri yerine kendinizden de birseyler katarsaniz). Sanirim
Linux'u biraz daha derinlemesine ogrenmek/kullanmak icin bir sure boyle
projeleri denenmeli/uygulanmali...

> 3. Gentoo güncellenmesi en dertsiz dağıtımlardan biri benim için,
> "emerge -Du world" , "emerge -Du system" ile iş bitiyor. Yok o buna
> bağlı, yok şunun yüklenmesi için adını bile duymadığım acayip lib...so
> dosyası gerekiyor dertleri yok benim hayatımda.

Bu sabah "emerge quake3-demo" ve "emerge enlightenment" yaptim. Hic
yorulmadim :p

Sonuc olarak bu islemler bir secim meselesidir. Ben de secimimi bu yonde
yaptim. Slackware kullanirken(hala kullaniyorum) mumkun oldugu kadar
kendim derliyordum. Kernel, glibc, xfree(ya da x.org), kde,
enlightenment vs... Serdar hoca her ne kadar islemci optimizasyonu
masaustunde %5 gibi bir yarar saglar dese de ben cok belirgin bir
sekilde hiz farki goruyorum. Heh, acaba ben mi CFLAGS ve USE degerlerini
daha uygun veriyorum ? :p Yoksa tahminimizden daha iyi bir performans mi
sagliyoruz kendimiz derleyince ? (Slackware varsayilan olarak 486'ya
uygun olarak geliyor)

Source-based distrolar sonuc olarak "kendin pisir, kendin ye"
felsefesini seven insanlara goredir. Ben ugrasiyorum, emek
harciyorum(gerekliligi sistemden sisteme tartisilabilir) ve zevkle
kullaniyorum. Harcadigim zamana degiyor dogrusu...

Dun sabah bir makinemde 9:30 gibi baslayan islemler hala devam ediyor.
Gentoo'nun yapmasini istedigim islemler icin ufak bir script olusturdum.
Binary paketler de olusturuluyor ayni anda... islemler bittiginde uzum
guzeli bir Linux olacak elimde :) [Senlik icin Ankara'da kaldigim 8 gun
icinde Caglar'in Gentoo'yu yere goge sigdiramamasi :-) nedeniyle
denemeye karar vermistim. Simdi ise hemen her ortama yaydim ve
kullaniyorum.]

> 20. Sizide seviyorum

Biz de seni Caglar :)

Hoscakalin.

C.Hakan POLATKAN

Not: Caglar, beni de Gentoo manyagi yaptin. Yakalarsam MuCK! ;)

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.