[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: Tonguç Yumruk (tongucyumruk@interaktif.gen.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 13:39:32 EEST

Modüllerin çok olması apache'yi veya hedehodo servisini şu veya bu
sebeple %25 yavaşlatıyor olabilir. Belki uygun CFLAGS ile güzel USE
değerleri ile derlenmiş bir apache ciddi performans artışı sağlayabilir.
Ancak asıl konu şudur:
1- Production bir sistemdeki server'da her apache güncellemesi
çıktığınde çekip yeniden derlemek pek de akıl karı bir iş değildir.

2- Apache çok güzel, modüler bir yapıya sahiptir. Bu oldukça iyi
tasarlanmış bir yapıdır. Eğer performans sorunları bu tasarımın
avantajlarından faydalanmayı önlüyorsa yapılması gereken (bence) bu
avantajlardan vazgeçmek değil, donanımı yükseltmektir.

Not: Buna rağmen sırf makina üç beş saniye daha hızlı açılsın diye
oturup kernel derlerim, çok seviyorum o akan yazıları...

Thu, May 27, 2004 at 08:28:20AM +0300 Tarihinde Volkan YAZICI Demişki :
> merhabalar,

> neden hocam, surada karsilikli 2 mesaj atip fikir alis-verisinde
> bulunsak fena mi ederiz. ben nispeten ufak bir tartisma da istiyorum ki mesaji
> o yuzden linux-sohbet'e yolladim.
>
> (biliyorum benden baska source-based distro hayranlari da var. onlarin
> kendi distro tercih sebeplerini de merak ediyorum. kisacasi curutulesi bir
> hipotez ile karsinizdayim ;)

> cok guzel bir yaklasim vakit nakittir diyorsunuz. ufak bir soru soracagim.
> kendi elle derlediginiz bir apache+(pg|my)sql+php uclusunde, hazir binary
> [...]

Sevgi Saygı GNU/Linux
Croll's Query:
	If tin whistles are made of tin, what are foghorns made of?
Tonguç Yumruk

-- Attached file included as plaintext by Ecartis -- -- File: signature.asc -- Desc: Digital signature