[linux-sohbet] Re: neden crux gibi source-based bir distro

From: Volkan YAZICI (yazicivo@itu.edu.tr)
Date: Thu 27 May 2004 - 08:28:20 EEST

merhabalar,
On Wed, May 26, 2004 at 07:37:42PM +0300, Baris Cicek wrote:
> Eger senin yaptigin isi zaten birileri yapmis, ve ortaya koymussa, eh
> artik bir daha bastan o zahmete katlaniyorsun demektir bu. Ben gentoo
> gibi kaynaktan derlene distro'lari inanin 'derleme heyecani' yasayan
> kisiler olarak goruyorum.
>
> Tartisma acmayacagim,

neden hocam, surada karsilikli 2 mesaj atip fikir alis-verisinde
bulunsak fena mi ederiz. ben nispeten ufak bir tartisma da istiyorum ki mesaji
o yuzden linux-sohbet'e yolladim.

(biliyorum benden baska source-based distro hayranlari da var. onlarin
kendi distro tercih sebeplerini de merak ediyorum. kisacasi curutulesi bir
hipotez ile karsinizdayim ;)

> 'been there, done that'
> diyorum source based distro hayranlari icin.
> Vakit nakittir unutmayin. :)

cok guzel bir yaklasim vakit nakittir diyorsunuz. ufak bir soru soracagim.
kendi elle derlediginiz bir apache+(pg|my)sql+php uclusunde, hazir binary
dagitimlarda gelene gore en az 20-30 modul daha az desem, modul azliginin hiza
cok buyuk katkida bulundugunu siz benden daha iyi bildiginize gore,
cevabiniz ne olurdu.

iste benim binary dagitimlarin en nefret ettigim yonu de bu. cok fazla bir
kesime hitap etmeye calistiklarindan herkesin fikirlerini de kapsamaya
calisiyorlar. basit bir ornek vereyim: elinizde 2 web server var, biri sadece
duz html dosyalari ve resim serve ederken diger cgi ve ssi turu seyler
calisitracak uzerinde. 2. sunucu icin herhangi bir dagitim ile gelen onceden
derlenmis bir web server yazilimi kullananabilirsiniz. ama aynisini 1. sunucu
icin yaparsaniz en ama en az %10-%25'lik bir yavaslamaya goz yumuyorsunuz
demektir.

yani hic merak etmeyin, bizim icin de vakit, en az sizin ki kadar nakit ;>

amacim listede flame yaratmak da degil. eger boyle oldugunu dair kafanizda en
ufak bir soru isareti varsa, ben mesajinizi liste yerine direk benim adresime
yollamanizi rica ederim.

iyi calismalar.

http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.