[linux-sohbet] Re: LKD giysici ve Sosisçi

From: Arda CETIN (arda@linux-sevenler.org)
Date: Sun 23 May 2004 - 21:30:20 EEST

Quoting Baris Cicek <baris@teamforce.name.tr>:

> Bu soylediklerin global felan degil bunlar ingilizce. Fransiz, alman,
> polonyali bunlari mi kullaniyor? Internet'i biz artik ozel isim olarak
> kabul ediyoruz. Ingilizce'de de oyledir zaten. O yuzden buyuk harfle
> yazilir, ve aynen kullanilir. e-mail, e-posta'dir bunun daha turkce yani
> yok, cunku e-mail turkce felan degil. ok (okey degil uzun yazilisi
> ingilizce'de 'okay'), aynen turkce olmayan alakasiz bir kelime bunun
> globallikle felan bir alakasi yok, terim degil bir sey degil.

Evet Fransiz'i, Alman'i bunu kullaniyor!. Internet :)
TDK'ya gore e-mail e-posta degil, elmektir.Eger "Turkce'yi savunuyorsak" bile
bunu dogru sekilde yapin/yapalim.

> Ozel isim dedigim gibi...

Madem ozel isim(ki bundan tartisicak bisey yok) neden TDK internete bir Turkce
karsilik buluyor: Örütba&#287;(orutbag)

> ?? Bundan yararli bir tartisma yok aslinda. Anlasilan bir bakis acisi
> sorunu var. Senin ortaya getirdigin liste sunucusu sorununu 'Turkce'yi
> savunmayan' bakis acisiyla 'global harfler kullanalim, `şöçüğı`
> kullanmaya gerek yok zaten anlayan anliyor' diye gecistirmekte mumkun
> anlayacagin. Kimin neyi nasil kullandigi onemli degil, onemli olan
> yapilmasi gerekendir, isin dogrusudur.

Isim vermek istemiyorum!.Ve ben bir konuya farkli bir bakis acisindan bakiyorsam
bu sorun degil, gorus ayriligidir!!.

Ayrica listedeki "Turkce" konusunu acan ben degilim.(TR karakter problemleri
degil, Turkce kullanim konusu) Liste arsivinizi kontrol etmenizi tavsiye ederim.

> Inglizce bildigin icin 'mail' sana 'global' geliyor ama, 'mail'i ilk
> goren birisi senin 'elmek'e guldugunden daha fazla guluyordur 'bu ne
> boyle!' diye. Ancak 'elmek' turkce olsa bile yanlis ceviridir, anlam
> yonunden karsilamayan bir terimdir. dogrusu 'mektup'tur.

Maili ilk kez goren biri buna guluyorsa "bu ne boyle" demez ve gulmez.Cunku ilk
kez gordugu icin anlamini bilmiyordur ve IQ seviyesi normal bir insan anlamini
bilmedigi her kelimeye gulmez.
Ben en azindan elmekin anlamini bilerek guluyorum.

Not: Aslinda burada yazdiklarimin hicbiri sana, ona kisaca size degil.TDK
hakkinda kisisel sikayetlerimin bir kismi.Bunlari kendilerine de gonderdim, ama
bir cevap bile alamamistim...
Not2: Ilgilenenler icin Turkce Gonulluleri, www.ignelifici.com

--
Arda CETIN
arda~linux-sevenler.org       arda~linuxmarket.org

linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin
http://liste.linux.org.tr/ adresini kullanabilirsiniz.