[linux-sohbet] Re: [dernek] LTS ve KOBÄ°LER

From: by way of Yüksel ÖZCAN (yuksel@linux-sevenler.org)
Date: Tue 11 May 2004 - 23:17:48 EEST

Herkese selam,

Yazilanlari okuyunca "muhasebeci" projesini ba$latan ki$i olarak kendimde s=
oz
hakki buldum. Bu yuzden bazi konulari acikliga kavusturmakta fayda var.

1. Teknik alt yapi sorunu;
        Ben bu projeye basladigimda(yaklasik 1 yil once) ilk once Enver ALTIN'a ma=
il
attim. Kendisinin Linux ve programlama konusundaki engin bilgisinin herkes
gibi ben de farkindaydim, dolayisi ile boyle bilgili birisinin proje
icerisinde bulunmasi ve teknik olarak yol gostermesi benim icin mumla arayip
ta bulamayacagim bir firsat olacagini dusundum. Attigim maile gelen cevap
a$agida kendisinin yazdigi gibiydi, ne yalan soyliyim umutla bekledigim
destek arayi$im hayal kirikligiyla sona erdi. Bir ki$i ye daha mail atmi$tim
ama ondan da ayni $ekilde olumlu cevap alamadim. Benim muhasebe bilgim
oldukca iyidir, 3 ay sonra bu meslekteki dokuzuncu (9) yilimi dolduruyorum.
Tek eksigim i$in teknik kismiyla ilgilenecek ki$i/ki=C5=9Filerdi. Uzunca bi=
r sure
hem c, hem gtk+ i ogrenmek icin bayagi bocaladim, cozum yolunu bulmakta hep
zorlandim, ornegin gecen sene tum yaz boyu gtk_tree_view nesnesinden ali$
faturasi yapmakla ugrastim. Bunun icin defalarca linux-programlama listesine
mail attim, ama sorunum liste uyelerinin cogunlugunun ugrastigindan cok
farkliydi(php ile ilgili degildi). Neyse gecen yil tosbaa hizinda yol
aliyordum, $imdi 3 ki$iyiz, diger 2 uye agirlikli teknik kisimlar ile
ilgileniyor. Bu yil rahatlikla cok hizli ilerledigimizi soyliyebilirim.

2. Muhasebe teknikleri
        Kanunlari takip ettigimizden ve gerekli esnekligi saglayacagimizdan $uphen=
iz
olmasin. Yeterki kod yazabilmek icin gerekli zaman olsun. Bunun icin de bi
gunluk surenin 24 saatten 35 saate cekilmesi, ve bir haftanin da 7 gunden 10
gune uzatilmasi yeterli.

3. Diger projeler ile leti$im,
        $ahsim adina konu$acak olursam http://www.turquaz.com adresine girip SIK
SORULAN SORULAR bolumne girerseniz muhasebe konusunda destek aldiklari ismi
gorebilirsiniz. Aramizda cok aktif sayilmasa da bir irtibat ve bilgi
paylasimi soz konusu, bunun yaninda database'lerin birlestirilmesi de 2 grup
arasinda goru$ulup te sonuclanamayan konulardandir.
        Kukay projesinin(http://kukay.sf.net) kurucusu olan Harun ESUR ile de mail
yoluyla haberle$iyoruz.
        Bu baglamda calismalarin ortak bir noktalari oldugunu rahatlikla
gorebilirsiniz. Gruplarin ayri olmasinin sebebi ise yazildiklari dillerdir,
biz c ile yazzarken digerleri de java ile yaziyor(Enver ALTIN da bir dil
sececek olsa eminim ki o da C# sececektir(bir ayri proje daha))

4. glade ile tasarlanan 5 form meselesi
        Allah a$kina projeyi en son ne zaman indirip glade ile actiniz
sorabilirmiyim? Cunku muhasebeci'nin ilk duyuruldugu surum bile(1 sene once)
7 - 8 tane form iceriyordu. 11.05.2004 22:11 itibariyle (0.5 surumu
calismalari dahil) glade ile bakildiginda 41 adet form, ve anjuta ile
callbacks.c ye bakildiginda 13000 kusur satir kod gorunuyor(ba$ka bir edit=
or
ile de bakabilirsiniz, vi mesela :=3D) ). Bunlari projemizi sizin gozunuzde
buyutmek icin soylemiyorum. Sadece calistigimizi, ekip olarak calistigimizi,
elimizden gelenin en iyisini yapmaya calistigimizi belirtmek icin ornek
vererek gosteriyorum, elinden geleni yapmayanlar utansin diye soyluyorum.
Teknik olarak yada ba$ka bir $ekilde gordugunuz eksiklikler icin
yollayacaginiz patch'lerin bizim icin cok degerli oldugunu da belirtmek
istiyorum.

5. $u an ki duruma gore...
        Linux altinda calisan tum muhasebe programlarinin $u an icin yetersiz
bulundugunu belirtmek isterim(muhasebeci dahil). Hepsini birle$tirseniz yine
yetersiz. Adam gibi bir program gormek isteyen varsa, yada olmadigi icin
rahatsizlik duyan varsa ben ve diger projeler icin konu$uyorum; kapimiz tum
geli$tiricilere aciktir. Gelen programciyi geri cevirmiyoruz.

Konu acilmi$ken bunlari belirtmeden gecemedim, Bir yerlere kondurduysak
 affola diyor, $enlikte goru$mek uzere bu konuyu ekibimiz ve kendim icin
 burada noktaliyorum(isterseniz siz kendi aranizda devam edebilirsiniz).
 Sanirim Compiere yada gnucash ile kiyaslama yaptiniz. Kiyaslamalarinizda
 sadece olusturulan formlari degilde, bunlarla birlikte surelerini de
 hesaplarsaniz, bunlara birde LSU Sertifikasi alma ko$ullarini goz onune
 alirsaniz $ahsimi sevindirmi$ olacaksiniz.

Yuksel OZCAN
http://muhasebeci.sf.net

Sal=C4=B1 11 May 2004 16:22 tarihinde =C5=9Funlar=C4=B1 yazm=C4=B1=C5=9Ft=
=C4=B1n=C4=B1z: