[linux-sohbet] Re: Linux yukleme senligi

From: Umit Bozkir (bozkiru@itu.edu.tr)
Date: Thu 06 May 2004 - 01:01:41 EEST

 Hayalci bir teklif degil ama kurma isiyle ugrasan insanlarin hep ayni
olmasi bir sure sonra istenilen etkiyi vermeyebilir.Yeni insanlarin ise
neye gore secilecegi su anda mechul.Aktif insan sayisi cok az.
Bence Universiteler icin kurma deneyimide dahil tum deneyimleri
universitenin kendisi edinmeli.Ornegin kurulum yoneticisiyle ilgili bir
eksikligi "aslinda bu da soyle olabilir" diyerek duzeltmeye calisabilmeli.
Arastirmali,ugrasmali,didinmeli,uretip sunmali...Sonucta neden universite
diyoruz?Su an icin universitelerin istekleri dogrultusunda gezici
seminerler belirli bir etki yaratmis durumda ama bu insanlardan kurulum
icinde ozveri istemek ne kadar dogru olur?
Dediginiz calismaya bir ornek senlikte olacak.("Getirin bilgisayarinizi
Linux kuralim")
Bence sorun kurulumda degil.Cunku oyle ya da boyle kurulum bir sekilde
asiliyor.Sonrasi ise kullanilan uygulamalarin Linux a tasinmasi,Linux
ustundeki uygulamalarin pek bilinmemesi.GNU/Linux disiplini icinde (genel
anlamda UNIX kurallari,uygulamalari) uretim bilincinin olusmasi sorun
olabiliyor.Bazilari GPL kullanmaya evet ama uretmeye hayir diyebiliyor.
Aslinda su anda aklima gelmeyen bir uygulama oneriniz varsa onun uzerinde
tartisabiliriz.Ornek,belki her penguen kendi universitesine baski yaparsa
LKD imkani olcusunde bir seyler yapabilir.
Diger turlu "biz Linux kurmaya geldik" dersek biraz garip olur:)
senlik.linux.org.tr
Saygilar.