[linux-sohbet] Re: [linux-ileri] Re: Pcnet CD'si

---------

From: A. Murat Eren (meren@comu.edu.tr)
Date: Tue 23 Mar 2004 - 17:06:15 EST

     Merhabalar,

     Oncelikle bu tartismayi linux-sohbet listesine tasiyorum musadenizle, ileri
    listesini daha fazla mesgul etmeyelim. Lutfen siz de (eger atacaksaniz)
    yanitinizi linux-sohbet listesine atin.

    > Arkadaşlar öncelikle merhaba ve ilginize teşekkürler.Gönerdiğiniz önerilere
    > veya sorulara tek tek değilde genel olarak bir cevap vereceğim.Benim yazım
    > sadece pcnet dergisinin yanında verilen cd'de yer alacak yani benim yeni
    > çıkan linux sayısıyla alakam yok.İkinci olarak malesef sadece linux
    > programlarını koyabiliyorum yani driver,kernel koyamıyorum.Ayrıca ücretli
    > yazılımlarıda shareware olması kaydı ile koyabiliyorum.

     Size bir kac sey tavsiye etmek istiyorum.

     Sadece Linux programlarini koyabiliyor olmaniz Linux cekirdegini
    koyamayacaginiz anlamina gelmiyor. Bence, eger duzgun ve taktire deger bir
    sey ortaya cikarmak istiyorsaniz, yani bu sadece "alin iste biz de Linux'a
    destek verdik, hatta CD icine Linux programlari koyduk"tan ote bir sey ise,
    2.6 serisinden bir kerneli ve Turkce kernel derleme dokumanini koymalisiniz.

     Neticede Linux, diger isletim sistemleri gibi uygulamalari kolayca
    bulunamayan, bir uygulamaya sahip olmak icin insanlari download.com gibi
    sitelerde dakikalarca surunduren bir yazilim paylasim yapisina sahip degil.
    Sizin CD icine koyacaginiz bir kac MB'lik programlar zaten bir cok dagitim
    ile beraber geliyor, bir cok kismi da Internet'ten kolayca indirilebiliyor
    olacaklar.

     Fakat kernel icin durum biraz daha farkli. 2.6 serisi bir kernel derlemek
    icin can atan fakat bir turlu Internet'ten cekemeyen bir suru insan var, emin
    olun 2.6 serisi bir kernel vereceginiz ufak tefek yazilimlardan daha fazla
    hora gececektir.

     Madem guzel bir amac ile yola cikiyorsunuz, bari neticesi de guzel olsun diye
    bu konuyu uzatiyorum umarim yanlis anlamiyorsunuzdur. Lutfen bu konuda neler
    yapabileceginiz bir daha gozden gecirin :)

     Selamlar.

    --
     A. Murat Eren

    linux-sohbet listesinden cikmak  ve tum listeci islemleri icin