[linux-sohbet] LG cdromları tamir etme yolu

---------

From: Kerem Can Karakaº (kerem@ankabt.com)
Date: Sat 13 Mar 2004 - 15:48:52 EST

    Mandrake sağolsun daha önce bir iki Lg cdrom tamir ettim.
    Şimdi ilk adım LG cdromunuzun modelini tam olarak not edin.
    İkinci adım ise LG sitesine gidip gerekli firmwarei çekmek.
    Daha sonra freedos.org a gidip bir adet dos imajı çekip firmware
    firmware yazıcı ve imajı bir diskete yazın.
    Daha sonra bilgisyarın kasasını açın.
    Cdromu secondary slave bağlayın ve jumperı masterve slave uçlarının üst
    pinlerine takın(yere paralel olacak).
    Bu firmware upload pozisyonu.
    Şimdi bilgisayarınız açılırken cdrom eject tuşuna basılı tutun .
    Sistem açıldıktan ve dos yüklendikten çekebilirsiniz elinizi.
    Şu an cdromunuzun ışığı yanar vaziyette olmalı.
    Değilse saçma gelecek belki ama alet açıkken sadece cdromun güç
    kablosunu çekip takın ve eject tuşuna 5 sn süre ile tekrar basın.
    Neyse artık firmvareinizi yazabilirsiniz daha sonra jumperı eski haline
    getirmeyi unutmayın.

    Problem Lg firmasının aslında cdwriterlar ve DVD Writerlar için
    kullanılan FLUSH_CACHE komutunu aynı aygıtlarında firmware yazmak için
    kullanması ve bu nedenle de siz güzel güzel önbellek temizlemneye
    çalışırken; ki sıralı okuma işlemine başalrken yapılır; firmareden
    birazcık safra atmanız. Lg de donanım özelliklerini vermeye diretince
    olanlar oldu işte. Neyse geçmiş olsun